Vyhlášení nejlepší ojetiny pro rodinu za pár kaček: Pozor ale na motorizaci, jinak je z ní průšvih

Problémy s elektronikou nebo nevalné motory se tomuto autu v zásadě vyhnuly. Kdo vybere správně, získá za pár korun velké rodinné auto.

i Zdroj fotografie: S vědomím Autopark Rendsburg
i Zdroj fotografie: S vědomím Autopark Rendsburg
i Zdroj fotografie: S vědomím Autopark Rendsburg
i Zdroj fotografie: S vědomím Autopark Rendsburg
i Zdroj fotografie: S vědomím Autopark Rendsburg
i Zdroj fotografie: S vědomím Autopark Rendsburg
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Renault Scénic III. generace představuje na trhu ojetin zajímavý paradox. Přestože technicky vychází z modelu Mégane, je v mnoha ohledech spolehlivější. MPV na bázi Mégane mělo výhodu postupného zdokonalování a vychytávání dětských nemocí. To mu poskytlo lepší základ ve srovnání s výchozím hatchbackem. Důvodem byl časový odstup od uvedení na trh a prostor pro eliminování původních chyb. Renault Scénic III. generace byl na trhu v letech 2009 až 2016.

Auto už není nejmladší, přesto dokáže oslovit mladé rodiny

Většina majitelů posledního Scénicu bývá s autem obvykle spokojena. Jsou zde drobnosti jako digitální rychloměr zčásti zakrytý volantem nebo těžší manipulace se zadními sedadly. Ovšem vzhledem k celkové spokojenosti majitelů jsou tyto vady spíše kosmetické. Starší Renaulty bývají obecně známé pro problémy s elektronikou. Scénic III se zdá být v této oblasti lepší. Netrpí tak často „elektrickými“ neduhy jako ostatní vozy této značky.

iZdroj fotografie: S vědomím Autopark Rendsburg

Startovací karty již nezpůsobují problémy, ale novější elektrické posilovače řízení mohou občas selhat. Výskyt závad na odemykání dveří nebo regulaci vnitřní teploty není běžný, ale občas se objeví. Mezi typické závady patří poruchy elektrické parkovací brzdy či vzácné závady elektrického posilovače řízení. Lze narazit na poruchy přesuvníku variabilního časování ventilů u 1.6 16V, méně často 2.0 16V 103 kW. Obvyklé jsou závady klimatizace.

Dostupná ojetina pod kapotou skrývá nejvýkonnější diesel všech dob. Monstrózním výkonem vypráská kdejaký sporťák

Může nastat předčasné opotřebení spojky, jde hlavně o diesely, zejména 1.6 dCi. Sporadické jsou problémy palivových čerpadel. Opotřebené dvouhmotové setrvačníky hrozí dieselům 1.5 dCi. Tu a tam dojde k přidření motoru nebo na problémy s řetězovými rozvody u 2.0 dCi. Závady na systému DPF či EGR ventilů lze najít u 1.5 dCi a 2.0 dCi. Většina Scéniců je poháněna vlastními diesely, zejména 1.5 a 1.6 dCi, které jsou tiché, pružné a úsporné.

Některé motory jsou relativně poruchové, jistotou je Japonec

Avšak menší 1.5 dCi může vyvolávat nedůvěru kvůli minulým problémům. Podle výrobce byla odolnost klikového ústrojí zlepšena. Moderní 1.6 dCi se ukazuje jako spolehlivý s minimálními problémy a úsporným provozem. Dvoulitrový benzínový motor s výkonem 103 kW je skvělou volbou, ale může mít problémy se spojkou. Benzínové 1.2 TCe zatím nemají výrazné problémy. Jaký motor doporučit? Asi 1.4 TCe 96 kW, přeplňovaná benzínová čtrnáctistovka s původem u japonského Nissanu nabízí jistotu s minimem otazníků.

iZdroj fotografie: S vědomím Autopark Rendsburg

Jde o spolehlivý, tichý a dynamický agregát.  Pro Scénic je stejně optimální jako pro Mégane. Aktuálně je na německém inzertním serveru v nabídce Renault Scénic BOSE Edition. Má najeto 215 615 km, což není zrovna málo. Jde o auto z roku 2011, s širokou výbavou, od tempomatu po střešní okno. Na voze jistě budou znát stopy vyššího nájezdu, ovšem za cenu v přepočtu 144 000 Kč jistě dokáže uspokojit mladší rodinu s omezeným rozpočtem.

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Líbí se vám francouzské MPV?

Diskuze Vstoupit do diskuze
88 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články