Modelový rok 2024 je u tradiční německé značky stále spojený s výrazným designem. A ještě výraznějšími nízkými cenami.
Motoristický „rybníček“ je plný různých přísloví a pejorativních pořekadel. Třeba že „Fordem tam a vlakem zpátky“ nebo „Opel je popel a popel patří zemi“. Možná znáte další. Já s nimi nesouhlasím. Nelze to totiž takto paušalizovat. Francouzská auta nejsou komplet špatná, Mercedesem nejezdí jenom ruští mafiáni, BMW řady tři není pouze pro šílené řidiče, kteří driftují a nepoužívají blinkry. Snad jen u značky Alfa Romeo platí to, co si o ní všichni (kromě těch, co její auta vlastní) myslí.
Předsudky panují a lidé je přetvářejí do různých přísloví
Pokud jsem zmínil Opel, tak ten rozhodně vyrábí pár slušných aut. Jedním z nich, mým oblíbeným, je Astra. Opel Astra dlouhodobě patří mezi (mé) oblíbené vozy na českém trhu. Zejména díky své praktičnosti, spolehlivosti a designu. Ano, je to tak. Designu. Nové Opely se mi vážně líbí. Doslova jsem se zamiloval do vzhledu Mokky, zejména v kombinaci černé a zelené. I nová generace Astry se prezentuje nádhernými křivkami.
A výraznými vylepšeními, především v oblasti hybridního pohonu, to z ní dělá podle mého názoru jeden z nejzajímavějších vozů ve své kategorii. Existuje pětidvéřová verze, mne více sedí ST. Astra Sports Tourer, tedy varianta kombi, nabízí kombinaci elektrického a spalovacího motoru. Tím slibuje extrémně nízkou spotřebu paliva – pouhých 1,1 litru na 100 kilometrů. To je možné díky plug-in hybridní technologii, která umožňuje využívat elektrický pohon na krátké trasy a benzínový motor na delší cesty.
S dojezdem až 70 kilometrů na čistě elektrický režim je Astra ideální volbou pro řidiče, kteří denně jezdí jen do práce a zpět, případně na nákupy. Připojení k domácí zásuvce umožňuje dobíjet baterii snadno a pohodlně přes noc, podobně jako dobíjíte mobilní telefon. Za mě dobrá věc. Tento komfortní způsob dobíjení a nízká spotřeba dělají z nového kombi nejen ekologickou volbu, pokud uvažujete „zeleně“.
Elektřina a benzín dohromady fungují na jedničku, bez pochyb
Ale i ekonomicky výhodnou variantu pro každodenní provoz v případě „šetřivého“ pohledu na svět. Co se týče jízdních vlastností, Astra je fajn. Díky umístění baterií u zadní nápravy je auto skvěle vyvážené. Balanc pozitivně ovlivňuje ovladatelnost a stabilitu na silnici. Podvozek je nastaven tak, aby zajišťoval komfortní a zároveň dynamickou jízdu. Za mě – Opel odvedl v této oblasti výbornou práci.
Kombinace elektrického a benzínového motoru zajišťuje optimální výkon. Nejvyšší výkon základní hybridní verze GS dosahuje 133 kW. To zaručuje dostatečnou sílu pro každodenní jízdu i pro delší cesty. Navíc se řidič nemusí obávat o hledání nabíjecích stanic, benzínový motor poskytuje potřebnou flexibilitu. Silnější varianta GSe pak disponuje výkonem 165 kW. Kromě vymožeností pod kapotou se Opel Astra může pochlubit i slušnou výbavou a interiérem.
Kufr je velký, jakkoli milovníci značky Škoda nebudou souhlasit
Ten nabízí nejen pohodlí, ale je také praktický. Ergonomická sedadla s ortopedickou certifikací AGR zajišťují maximální komfort i při dlouhých cestách. Ovládací prvky jsou navrženy tak, aby byly intuitivní a snadno přístupné. Co je dobré, že Opel zachoval klasická tlačítka pro ovládání klimatizace a dalších funkcí. Nemám rád dotykové obrazovky! A tady je to příjemně analogové.
Z hlediska praktičnosti je Astra Sports Tourer za mne vážně výjimečná. Kombi verze nabízí velký zavazadlový prostor o objemu 608 litrů. Kapacita zavazadelníku se zvyšuje na více než 1 600 litrů po sklopení zadních sedadel. To z Astry dělá jedno z nejprostornějších kombi ve své třídě. Opel nabízí i varianty se spalovacími motory pro ty, kteří preferují tradičnější pohon. Je tady benzínová verze 1.2 Turbo s výkonem 81 kW za cenu 569 990 Kč nebo základní nafta 1.5 CDTI s výkonem 96 KW a cenou 689 990 Kč.
Opel bojuje férově, ale tvrdě, prostřednictvím velkých slev
Ve specifikaci GS umí i benzín vymáčknout z dvanáctistovky 96 kW. Tam ceny začínají šestkou, u dieselu sedmičkou. Tím jsem tedy u cen, vrátím se ale zpátky k hybridu. Astra ST GS 1.6 Turbo stojí po slevě 170 000 Kč rovných 979 990 Kč. Silnější GSe po slevě 220 000 Kč vyjde na 1 039 990 Kč. Za mne je Opel Astra Sports Tourer jedním z nejpřitažlivějších aut současné nabídky své třídy. Nabízí skvělou kombinaci moderních technologií, nízké spotřeby, praktičnosti a pohodlí, a to za konkurenceschopnou cenu. A vypadá vážně, vážně dobře.