Obrovský kufr, nízká cena, německá kvalita a spotřeba 1,1 l/100 km. Nové kombi nemá konkurenci, ani z Mladé Boleslavi

Modelový rok 2024 je u tradiční německé značky stále spojený s výrazným designem. A ještě výraznějšími nízkými cenami.

i Zdroj fotografie: Opel
                   

Motoristický „rybníček“ je plný různých přísloví a pejorativních pořekadel. Třeba že „Fordem tam a vlakem zpátky“ nebo „Opel je popel a popel patří zemi“. Možná znáte další. Já s nimi nesouhlasím. Nelze to totiž takto paušalizovat. Francouzská auta nejsou komplet špatná, Mercedesem nejezdí jenom ruští mafiáni, BMW řady tři není pouze pro šílené řidiče, kteří driftují a nepoužívají blinkry. Snad jen u značky Alfa Romeo platí to, co si o ní všichni (kromě těch, co její auta vlastní) myslí.

Předsudky panují a lidé je přetvářejí do různých přísloví

Pokud jsem zmínil Opel, tak ten rozhodně vyrábí pár slušných aut. Jedním z nich, mým oblíbeným, je Astra. Opel Astra dlouhodobě patří mezi (mé) oblíbené vozy na českém trhu. Zejména díky své praktičnosti, spolehlivosti a designu. Ano, je to tak. Designu. Nové Opely se mi vážně líbí. Doslova jsem se zamiloval do vzhledu Mokky, zejména v kombinaci černé a zelené. I nová generace Astry se prezentuje nádhernými křivkami.

iZdroj fotografie: Opel

A výraznými vylepšeními, především v oblasti hybridního pohonu, to z ní dělá podle mého názoru jeden z nejzajímavějších vozů ve své kategorii. Existuje pětidvéřová verze, mne více sedí ST. Astra Sports Tourer, tedy varianta kombi, nabízí kombinaci elektrického a spalovacího motoru. Tím slibuje extrémně nízkou spotřebu paliva – pouhých 1,1 litru na 100 kilometrů. To je možné díky plug-in hybridní technologii, která umožňuje využívat elektrický pohon na krátké trasy a benzínový motor na delší cesty.

„Čínská Škoda Octavia“ míří na náš trh. Vypadá famózně, stojí o 1/2 méně a Češi na ni budou stát fronty

S dojezdem až 70 kilometrů na čistě elektrický režim je Astra ideální volbou pro řidiče, kteří denně jezdí jen do práce a zpět, případně na nákupy. Připojení k domácí zásuvce umožňuje dobíjet baterii snadno a pohodlně přes noc, podobně jako dobíjíte mobilní telefon. Za mě dobrá věc. Tento komfortní způsob dobíjení a nízká spotřeba dělají z nového kombi nejen ekologickou volbu, pokud uvažujete „zeleně“.

Elektřina a benzín dohromady fungují na jedničku, bez pochyb

Ale i ekonomicky výhodnou variantu pro každodenní provoz v případě „šetřivého“ pohledu na svět. Co se týče jízdních vlastností, Astra je fajn. Díky umístění baterií u zadní nápravy je auto skvěle vyvážené. Balanc pozitivně ovlivňuje ovladatelnost a stabilitu na silnici. Podvozek je nastaven tak, aby zajišťoval komfortní a zároveň dynamickou jízdu. Za mě – Opel odvedl v této oblasti výbornou práci.

Kombinace elektrického a benzínového motoru zajišťuje optimální výkon. Nejvyšší výkon základní hybridní verze GS dosahuje 133 kW. To zaručuje dostatečnou sílu pro každodenní jízdu i pro delší cesty. Navíc se řidič nemusí obávat o hledání nabíjecích stanic, benzínový motor poskytuje potřebnou flexibilitu. Silnější varianta GSe pak disponuje výkonem 165 kW. Kromě vymožeností pod kapotou se Opel Astra může pochlubit i slušnou výbavou a interiérem.

Kufr je velký, jakkoli milovníci značky Škoda nebudou souhlasit

Ten nabízí nejen pohodlí, ale je také praktický. Ergonomická sedadla s ortopedickou certifikací AGR zajišťují maximální komfort i při dlouhých cestách. Ovládací prvky jsou navrženy tak, aby byly intuitivní a snadno přístupné. Co je dobré, že Opel zachoval klasická tlačítka pro ovládání klimatizace a dalších funkcí. Nemám rád dotykové obrazovky! A tady je to příjemně analogové.

iZdroj fotografie: Opel

Z hlediska praktičnosti je Astra Sports Tourer za mne vážně výjimečná. Kombi verze nabízí velký zavazadlový prostor o objemu 608 litrů. Kapacita zavazadelníku se zvyšuje na více než 1 600 litrů po sklopení zadních sedadel. To z Astry dělá jedno z nejprostornějších kombi ve své třídě. Opel nabízí i varianty se spalovacími motory pro ty, kteří preferují tradičnější pohon. Je tady benzínová verze 1.2 Turbo s výkonem 81 kW za cenu 569 990 Kč nebo základní nafta 1.5 CDTI s výkonem 96 KW a cenou 689 990 Kč.

Opel bojuje férově, ale tvrdě, prostřednictvím velkých slev

Ve specifikaci GS umí i benzín vymáčknout z dvanáctistovky 96 kW. Tam ceny začínají šestkou, u dieselu sedmičkou. Tím jsem tedy u cen, vrátím se ale zpátky k hybridu. Astra ST GS 1.6 Turbo stojí po slevě 170 000 Kč rovných 979 990 Kč. Silnější GSe po slevě 220 000 Kč vyjde na 1 039 990 Kč. Za mne je Opel Astra Sports Tourer jedním z nejpřitažlivějších aut současné nabídky své třídy. Nabízí skvělou kombinaci moderních technologií, nízké spotřeby, praktičnosti a pohodlí, a to za konkurenceschopnou cenu. A vypadá vážně, vážně dobře.

Koupili byste si auto značky Opel?

Zdroj: Opel
Diskuze Vstoupit do diskuze
92 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články