Opuštěná stodola ukrývala jedinečný poklad. Elitní auta s nepředstavitelnou hodnotou, o kterých slyšel málokdo

Někdo nemá štěstí a někdo ano, třeba ten, kdo najde ve stodole sbírku klasických aut. Část z unikátní kolekce je na prodej.

i Zdroj fotografie: S vědomím Artcurial
i Zdroj fotografie: S vědomím Artcurial
i Zdroj fotografie: S vědomím Artcurial
i Zdroj fotografie: S vědomím Artcurial
i Zdroj fotografie: S vědomím Artcurial
i Zdroj fotografie: S vědomím Artcurial
i Zdroj fotografie: S vědomím Artcurial
i Zdroj fotografie: S vědomím Artcurial
i Zdroj fotografie: S vědomím Artcurial
i Zdroj fotografie: S vědomím Artcurial
i Zdroj fotografie: S vědomím Artcurial
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Jak moc obvyklé je najít automobil? Většina lidí po celém světě najde maximálně své vlastní auto, které „ztratí“ na parkovišti před obchoďákem. Existují ale šťastlivci, kteří narazí na skutečný poklad. Ne jedno, ale rovnou celou sbírku aut. Skutečný šťastlivec pak objeví sbírku vzácných a absolutně unikátních vozů. Takových, jaké byly znovuobjeveny v nenápadné staré stodole. Čekaly tam přes padesát let.

Kolekce? Francouzská elita se španělskou infuzí

Jak to vypadá, když se zastaví čas? Jako v budově na jednom starém francouzském panství. Tam byla odhalena kolekce automobilů značek, o kterých většinou nikdy nikdo neslyšel, snad jen pár zarytých automobilových fandů. Sbírka vznikala v letech 1965 až 1973, zahrnuje několik modelů francouzských značek a jedno španělské kupé z 20. let minulého století.

iZdroj fotografie: S vědomím Artcurial

Mezi automobily jsou skutečně cenné exempláře, skvělým příkladem je Talbot Lago T26 GSL s číslem podvozku 111007. Zajímavostí, jednou z mnoha, u tohoto modelu je, že bylo vyrobena pouze patnáctikusová série. Talbot mimochodem byla značka, která vznikla v roce 1903 a s přestávkami vydržela na trhu téměř sto let, zánik značky se datuje do roku 1990. Nešlo o nepřetržitou výrobu, automobilka v podstatě zanikla již v polovině dvacátého století. Obnovena byla v roce 1979 s nevelkými úspěchy. To však nijak nesnižuje hodnotu klasických modelů.

Do dnešních dob nepřežila jediná značka

Talbot není jediným unikátem ve sbírce. Součástí garáže jsou i vozy Delahaye. Delahaye byla rodinná automobilka založená v roce 1894 ve francouzském Tours. Známé byly zejména modely Type 138, Type 135SC a Type145. Delahaye, automobil značky, která přestala fungovat v roce 1954, je také součástí fantastické kolekce. Prvním je model 135 M Cabriolet známý jako El Glaoui, jeden z osmnácti vyrobených kusů s otevřenou karoserií.

iZdroj fotografie: S vědomím Artcurial

Znáte Hispano-Suiza? Pokud ne, tak ve sbírce je jedno z roku 1928 a jde o jediné auto mimo francouzskou produkci, ze které je jinak sbírka složena. Španělská automobilka zahájila činnost v roce 1904, nepřežila však druhou světovou válku. Výroba luxusních automobilů byla ukončena v roce 1938. Elegantní kupé je v původním stavu, v nijak zvlášť šarmantní kondici, ovšem se značnou finanční hodnotou. 

Koupě starého auta, to je investice jako do zlata

Majitelem byl Pierre Heron, francouzský inženýr zamilovaný do aut. Už ve 14 letech propadl motorismu, když poprvé navštívil autosalon v Paříži. Aby toho nebylo málo, tak jedna důležitá zpráva na konec, část sbírky je na prodej, asi 24 z celé sbírky. Co je u pořízení takových aut jisté? Že to nekončí jen nákupem, majitel takového vozu musí počítat nejenom se značnou investicí do auta samotného, ale s nemalou částkou nutnou na uvedení do ideálního stavu U takových aut už nejde o nákup dopravního prostředku, ale o čistou investici. 

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Líbí se vám stará francouzská klasika?

Zdroj: Artcurial
Diskuze Vstoupit do diskuze
89 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články