Auta, která jsou ošklivá, ale nic je nedokáže zničit. Najedou stovky tisíc kilometrů bez jediné poruchy

Některá auta vypadají obecně skvěle a lidé je milují bez ohledu na poruchovost. Naopak některá auta jsou ošklivá, ale najedou stovky tisíc kilometrů bez poruch a servisu.

i Zdroj fotografie: Volkswagen
                   

Peugeot do terénu? Ano, včetně toho drsného, afrického

Pokud byl Peugeot před nějakým časem sporný co do spolehlivosti, tak tady máme automobil, který je ukázkou toho, že tato značka má spolehlivost v genech. Model 504 se začal vyrábět v roce 1968 a i dnes je rozšířený v některých částech afrického kontinentu. Je tam považován za vysoce odolný stroj, který je navíc finančně dostupný. Je snadné jej opravit, zvládne strasti divokého terénu i náročného počasí. Už desetiletí je pokládán za nezmara a partnera do nepohody. 

iZdroj fotografie: Peugeot

Peugeot 504

Francouzská auta nejsou obvykle považována za spolehlivá. Může za to renomé exemplářů vyrobených v minulých dekádách. Nutno říct, že až na výjimky, jsou moderní francouzské vozy ukázkou toho, jak má spolehlivé auto vypadat. Namátkou třeba automobily vybavené motorem 2.0 HDi, diesel, který je zárukou jistoty i v mnoha automobilech jiných značek, které nemají vlastní (slušný) naftový motor. Čtyřválec PSA je jistota.

iZdroj fotografie: Suzuki

Suzuki Jimny

Jestli je Suzuki Jimny univerzální a pohodové auto? Jistěže není, v mnoha ohledech je dost jednostranné. Jízdy po silnici má svá omezení, zejména s ohledem na pohodlí. A rychlost. A manévrovatelnost. A hlučnost. Ale…! Jakmile se Suzuki Jimny sjedete z asfaltu, je skvělé. A hlavně vysoce odolné. Takže i když se může zdát, že život s ním je plný kompromisů, jde o život dlouhý, opravdu velmi dlouhý a nenáročný. Je na něm jen velmi málo věcí, které se mohou poškodit.

iZdroj fotografie: Volvo

Volvo 240

Jestliže je auto navrženo a vyrobeno tak, aby přežilo v drsném prostředí chladné Skandinávie, vydrží všechno. Na pohled připomíná spíše cihlu než auto a aerodynamika není vědou, která by šla díky Volvu 240 prezentovat. Ale výuka toho, jak vyrobit auto, které přežije všechno a vydrží dlouho? Za to má tohle auto pomyslný profesorský titul.

iZdroj fotografie: Subaru

Subaru Outback

Snad až na Imprezu WRX STI první generace, Subaru nikdy nemělo hezká auta. Přesto se do nich jejich majitelé dokázal snadno zamilovat, nebylo to však kvůli jejich vzhledu. Pracant oblíbený u mnoha příznivců outdoorového života, Outback, je toho zářným příkladem. Nikdy nebyl hezký. Nebyl ani nijak levný. Rozhodně nebyl tuctový a podbízivý. Nicméně čím jednodušší, tím déle vydržel. V podmínkách, které mu jeho majitelé nijak neulehčovali. 

iZdroj fotografie: Volkswagen

Volkswagen Golf MK2

Auta z osmdesátých let dvacátého století člověk na silnicích už moc nepotkává. Pokud se tedy nejedná o rarity, sportovní unikáty a jiné exoty. Astry, Escorty či Škody z té doby už dávno podlehly korozi, ale Volkswagen Golf druhé generace ne. Díky kvalitě a robustní konstrukci stále funguje v mnoha exemplářích po celé Evropě. Klasický Golf MK2 nabízí stále relativně dostupnou a odolnou možnost pro začínající motoristy, GTI je alternativou pro sportovně laděné řidiče. To, že i dnes dvojkové Golfy deklasují stonásobně dražší konkurenci na Nordschleife, není náhodou.

Jaké auto je podle vás ošklivé, ale nerozbitné?

Zdroj: MyMechanic
Diskuze Vstoupit do diskuze
128 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články