Pozor na to, kde a jak parkujete. Stačí jedna drobná chyba a každý řidič v ČR zaplatí nově vysoký poplatek

Města mají potíže s parkovacími místy i s tím, že řidiči pravidla parkování denně porušují. Metropole se začínají bouřit a zvedají ceny

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Jiřího K.
                   

S parkováním je dlouhodobě problém. Dokud bylo jedno auto v průměru na dvě rodiny, nikdo nic neřešil. Najít na sídlišti místo k odtavení vozidla bylo snadné. To se ale bavíme o době už před dekádami let. Dnes najít místo na zaparkování je snadné snad jen na venkově. Města mají problém a městské radnice v České republice začínají ztrácet trpělivost. Mají potíže s řidiči, jejichž vozidla překážejí při úklidu ulic či porušují zákazy parkování.

Kdo dělá věci špatně zaplatí. Pokutu, a také odtah auta

Jak komunální politici vyřešili obtíže? Jednoduše. Jako prevenci, a aby snížila vlastní výdaje, rozhodla se města navýšit ceny odtahů vozidel. To se zase nelíbí řidičům. Opakovaně vyzýváme pana Hřiba, aby se vrátil tam, odkud přišel. Nebo prostě zmizel z hlavního města, kde páchá škodu za škodou. Samozřejmě i v Praze totiž padají návrhy na zdražení. Náměstek primátora navrhuje ještě vyšší částku, než o které se mluví.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Stanislava S.

V éteru se skloňují 3 000 Kč namísto dosavadních devatenácti stovek. Hřibovým cílem je evidentně to, aby hlavní město nemuselo odtahy dotovat. To dává logiku. Ale nebylo by lepší začít tím, aby bylo kde parkovat? Pozadu nemůže zůstat Brno. Zaparkujete špatně, odtáhnou vám auto, a to vás přijde na 3 500 Kč. Vloni to byla asi polovina. Prevence za mne funguje mnohem lépe. Jinak řečeno, více strážníků v ulicích na udělování pokut za parkování.

Ignorování nové dopravní značky je pro řidiče konečná. Hrozí zákaz řízení, pokuta, v horším případě dopravní nehoda

přímo na místě. Klidně i odtahy, ale opět s logikou. Tedy z míst, kde špatně zaparkovaná auta opravdu překážejí. Nejvýchovnější jsou ale asi takzvané botičky. Ale znovu, je třeba si uvědomit, že nikdo z motoristů, až na výjimky, nechce parkovat špatně. Nikdo snad nechce dělat ostatním problémy. Nikdo snad nechce parkovat tam, kde se to nemá. Ať města v e svých centrech vybudují parkovací domy s dostatečným počtem míst a bude to.

Jde to u našich sousedů, tak proč by to nemohlo jít i u nás?

Tak jako v německém Pasově. Například, ať nechodíme moc daleko. Přijedete, zaparkujete, zaplatíte a máte vystaráno. Bude-li parkoviště navíc pod dohledem, s ostrahou, řidiči jistě rádi pár korun za parkovné uhradí. Když budou vědět, že jim auto někdo hlídá. Ceny za odtah zvýšila i další města, není asi třeba je jmenovat. Zásadní je neparkovat tam, kde se to nemá.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě

Lze zvýšení cen odtahů považovat za opatření, které bude skutečně motivovat řidiče k dodržování pravidel? Za mne ne, sám za sebe mohu říct, že vysoká pokuta je mi „bližší“. Tedy že ji vnímám jako reálnější než to, že mi někdo automobil odtáhne. Samozřejmě že onomu snížení nákladů zvýšení poplatku jistě prospěje. To je matematika, čím víc se vybere, tím méně to městské kasy zatíží. Ovšem ještě jednou, dostatek parkovacích míst je alfou a omegou.

Mají být pokuty vyšší než teď?

Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články