Nová hvězda mezi dostupnými SUV mění pravidla hry. Září jako kometa a trhá rekordy v prodejích. Adept na světový bestseller?

Automobil v třetí generaci prošel zlomovým přerodem, a nejde jen o design. Otázkou je zejména nový typ pohonu, ano, tak trochu bzučí.

i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
i Zdroj fotografie: Peugeot
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

S Peugeotem 3008 to mám jako na houpačce. První generace se mi moc nelíbila. Bylo to takové zvláštní MPV, a to mám pro francouzská MPV slabost. Měl jsem. Třeba Picasso bylo fajn v tom, jak moc bylo zaměřené na rodinu. A vypadalo jako auto pro rodinu. Ale u 3008 jsem ten pocit neměl. Druhá generace se transformovala v SUV a tady už jsem autu na chuť docela přišel. Asi se v redakci AutoŽivě shodneme, že i design byl povedenější. Teď je tady třetí generace, a opět velká změna. Koncept se stále drží SUV, tady zásadní krok mimo dosavadní linii neproběhl.

Z MPV se stalo SUV a z SUV zase elektromobil, to je život

Ale novinkou je pohon, auto může být zcela elektrické. Ale o tom až za chvíli. Začnu designem. Francouzi uměli dělat auta, která vypadají dobře. Když ne dobře, tak rozhodně netradičně. Renault Avantime, Citroen C6, když jen tak namátkou začnu jmenovat. Klidně i 3008 od druhé generace, jak jsem naznačil. Ani v třetí generaci Peugeot 3008 nepřehlédnete. Nedávno jsem si ho všiml v Praze na ulici. Nejprve jsem šel kolem elektrického Volva a to jsem komentoval jako ošklivé. Je mi líto, je to tak. A pak vedle stál Peugeot 3008 a ten tak vypadal hodně „elektricky“.

iZdroj fotografie: Peugeot

Ale pořád tam byl punc auta, a ne jen futuristického bezpohlavního přibližovadla. Nízká, široká a sebevědomá silueta přitahuje pozornost. Přední maska s výraznými LED světlomety působí moderně a agresivně, zatímco zadní část s elegantními světly a decentním spoilerem dodává vozu sportovní nádech. Design není jen o vzhledu, ale i o funkčnosti. Aerodynamické linie pomáhají snižovat spotřebu paliva. To je v dnešní době, kdy ceny benzínu a nafty letí vzhůru, rozhodně vítaná vlastnost.

„Zaparkoval jsem podél elektromobilu, ten začal hořet.“ Neuhádnete značku a model, ani jak dopadl chudák, který zaparkoval vedle

A u elektromobilu tady vidím snahu co nejvíce omezit aerodynamický odpor, tedy vybíjení akumulátoru. Jakmile otevřete dveře, uvítá vás prostorný a moderní interiér, který kombinuje kvalitní materiály s nejnovějšími technologiemi. Digitální přístrojový štít, velký dotykový displej infotainmentu a ergonomicky tvarovaná sedadla. Pokud máte rádi tento styl, tak toto všechno dělá z nového SUV ideálního společníka na dlouhé cesty i každodenní dojíždění. Ambientní osvětlení, bezdrátové nabíjení telefonu nebo chytré úložné prostory – to vše ukazuje, že tento model byl navržen s ohledem na potřeby moderního řidiče.

Pracoviště řidiče i prostor pro cestující hrají na moderní notu

Nám se tohle v redakci AutoŽivě líbí. Je tady hybrid, tedy Hybrid 136 e-DCS6, abych dodržel správné modelové označení. Jde o základní nabídku ve škále motorizací. Výkon vozu je 110 kW, tedy 150 koní, a točivý moment je 300 Nm v 5 500 otáčkách za minutu. Elektromotor má výkon 92 kW a točivý moment 118 Nm v mocně širokém rozmezí 300 až 7 320 otáček za minutu. Nabídka začíná na ceně 790 000 Kč, ovšem díky akční nabídce se zákazník dostane na startovních 749 000 Kč. Vybavenější verze GT je o sto tisíc Kč dražší.

iZdroj fotografie: Peugeot

Tím také končíme s verzemi, které jsou pod milion korun. Plug-in HYBRID 195 e-DCS7 už startuje cenou nad milionem Kč, stojí 1 050 00 Kč. Dobrá, i tady se dá s akční cenou trochu čarovat a dostat se zpět na šest cifer, a to na 999 000 Kč. U verze GT jsme zase o sto tisíc výše. A pak už tady máme pouze elektromobily. První v řadě má elektromotor 157 kW, slibovaný dojezd 526 km a stojí od 1 140 000 Kč. Tady vnímám značnou podlézavost, protože pokud je na základní verze sleva 41 000 Kč, tak elektrické auto má zvýhodnění 150 000 Kč.

Cena začíná pod milionem u spalovacích aut, EV jsou dražší

Lze se tak dostat na 990 000 Kč. Elektromotor 170 kW a teoretický dojezd 698 km je doménou nejdražší a nejvyšší varianty v nabídce. Základní cena je 1 250 000 Kč, po slevě 1 100 000 Kč. Ve výbavě GT se bavíme od 1 360 000 Kč, respektive 1 190 000 Kč. Výběr je samozřejmě na vás, já bych do elektriky nešel, ale to už víte z mých jiných článků a asi tušíte proč. Cena. Omezený dojezd, dlouhé dobíjení, špatná síť nabíjecích stanic, cena elektřiny.

iZdroj fotografie: Peugeot

Zkuste mi to vyvrátit. Ale o to nejde. Jde o to, že Peugeot 3008 není vůbec špatné auto. Jakkoli já bych namísto SUV asi koupil kombi. Umí všechno lépe, i lépe jede. Ale děje se to, co jsem naznačil nedávno u Renaultu. Klasická kombi vymírají. U Peugeotu ještě ne, takže pokud ano, tak 308 SW prosím. Za první měsíce od uvedení na trh v loňském roce se myslím ukázalo, že tento model má potenciál být hitem. Fandím mu.

Pokud čtu správně statistiky, tak prodejní boom předčil očekávání, zejména ve Francii. Samozřejmě žádné auto není dokonalé, a i tento model má své nedostatky. Někteří zákazníci si stěžují na menší zavazadlový prostor. Ten by mohl být větší. Jiní poukazují na to, že některé pokročilé technologie, jako je adaptivní tempomat nebo parkovací asistent, jsou k dispozici pouze v nejvyšších výbavách. Za mě je tady jedno pozitivum, a to je spalovací motor, tedy hybrid. Jsem za něj rád. Jen si říkám, jak dlouho ještě v nabídce vydrží.

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Přežije Peugeot rok 2030?

Zdroj: Peugeot
Diskuze Vstoupit do diskuze
82 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články