Ikona byla, ale už není. Kdo kdysi toužil po 911, začne pomalu a jistě snít o elektrickém SUV, tak by si to zakladatel značky přál.
Porsche nedávno odhalilo nejnovější elektrický počin – model Macan. Premiéra tohoto dlouho očekávaného vozu se uskutečnila v Singapuru. Nešlo o náhodné místo. Je jasné, že úspěch tohoto nového elektrického modelu bude záviset na jeho prodejích v Asii, zejména v Číně, která je pro značku Porsche klíčovým trhem. Druhá generace Macanu vychází z platformy PPE (Premium Platform Electric), již Porsche vyvinulo ve spolupráci s Audi.
Budoucnost automobilky Porsche bude elektrická, potvrzeno
Tato platforma umožňuje využití 800voltové elektrické architektury, která najde své místo i v dalších elektromobilech koncernu, jako jsou Audi A6 a Q6. Nový Macan je tedy dokladem technologického pokroku, ale také synergických výhod spolupráce v rámci skupiny Volkswagen. Díky kombinaci výkonu overboost a systému launch control dosahuje verze Macan 4 výkonu až 300 kW (408 k) a Macan Turbo dokonce až 470 kW (639 k).
S maximálním točivým momentem 650 až 1 130 Nm poskytne model Macan zcela nový zážitek z jízdy. Nejrychlejší verze Macan Turbo zrychlí na 100 km/h za pouhých 3,3 sekundy, zatímco Macan 4 potřebuje 5,2 sekundy. A s kombinovaným dojezdem až 613 kilometrů pro Macan 4 a 591 kilometrů pro Macan Turbo nejsou obavy z dojezdu na delší vzdálenosti žádným problémem.
Nicméně tady až skutečná praxe ukáže, kolik toho Macan opravdu na jedno nabití najede. Raději bychom fandili automobilce Porsche v pokročení vývoje syntetických paliv. No nic. Oba modely mají pohon všech kol, který je řízen elektronicky v reálném čase. Elektronicky řízený systém Porsche Traction Management (ePTM) dokáže reagovat na skluz do deseti milisekund.
Ještě před zahájením prodeje se objednávky jenom hrnuly
Porsche se s novým elektrickým modelem Macan snaží posunout hranice toho, co je možné v oblasti výkonu, dojezdu a designu elektrických vozidel. Ať už se tento experiment ukáže být úspěšným, či nikoli, jedno je jisté – Porsche zůstává v čele inovací a dynamiky v automobilovém průmyslu. Bohužel tím ale odsouvá do pozadí svou ikonu, modelovou řadu 911.
Ještě před zahájením prodeje se Porsche bilo v prsa, že má desítky tisíc předobjednávek nového Macanu. Novinka už je i v českém ceníku, pokud by někdo měl zájem. Základ startuje na 2 225 735 Kč a vyšší verze je za 3 059 092 Kč. S příplatky se samozřejmě dostanete klidně i na čtyři miliony. Cena u Porsche ale nikdy nebyla pro zákazníky problém. Zdá se, že tohle je trend, který nikdo nečekal. A bohužel pro současné nadšence a příznivce značky může jít o začátek konce Porsche tak, jak ho známe. Porsche se spalovacími motory.