Ikona s prémiovým rodokmenem, ale také past na kupující, která se může prodražit. Kdo vybere špatně, přeplatí auto o dvojnásobek na servisu.
Pokud předchozí dvě generace vypadaly tak trochu těžkopádně, Audi A4 třetí generace oslnila trh svým elegantním a sportovně laděným vzhledem. Vyráběla se v letech 2004 až 2008 a i dnes je stále oblíbeným modelem na trhu ojetin. Tato generace je typická svou přední maskou „Single-frame“, svého času právě signifikantní vzhledovou inovací. Při nákupu ojetého Audi A4 III. generace existují tři záludné pasti, na které by si měli dát zájemci pozor.
Kupovat dvacet let starou prémiovou ojetinu je vždy riskantní
Mohou znamenat vážné problémy, pokud nejsou řádně vyřešeny. A pro nového majitele se změní v drahou noční můru. Prvním problémem je motor 2.5 V6 TDI. Má problémy s čerpadlem Bosch VP44 a nedostatečným svrchním mazáním. Jedním z důvodů problémů byly někdejší dlouhé servisní intervaly pro výměnu oleje u dieselových motorů. V některých případech šlo až o 50 000 km.
Oprava v řádech několika desítek tisíc korun může zahrnovat výměnu vačkových hřídelí, vahadel a hydroštelů ventilů, a dokonce i olejového čerpadla a ventilů zpětného vedení. Druhou ošemetností je motor 2.0 TDI-PD s výkonem 125 kW a kódovým označením BRD. Tato verze motoru 2.0 TDI-PD může mít problémy s vstřikovači Piezo-PD, které se mohou zkratovat a vyřadit celý vstřikovací systém z provozu. Kromě toho má tento motor i další známé problémy. Provoz a servis tohoto motoru je obtížný a nákladný.
Diesel nebrat! Milovníci TDI ať se raději obrátí jinam
Třetím bolavým místem této generace Audi A4 je bezestupňová převodovka Multitronic. Ta byla montovaná do některých verzí s pohonem předních kol. Nemá dlouhou životnost. Problémy začínají s nedostatečnou přítlačnou silou obou řemenic. Řetěz začne prokluzovat, a tím obrušovat spojovací čepy jednotlivých článků. Nakonec dochází k destrukci samotné řemenice. Z hladkého chodu se pak stane hrubé přeskakování.
Náprava stojí desítky tisíc korun, v nejhorším případě se nevyhne majitel ještě dražší výměně celého mechanismu. Mezi další obecně známé problémy patří vysoká spotřeba oleje u některých verzí. Problematika s klapkami v sacím potrubí u motorů 2.7 a 3.0 TDI-CR. Řetězové rozvody u silných dieselů 2.7 a 3.0 TDI-CR a benzínových V6 a V8 motorů. Vůle v čepech řízení. Poruchy dvouhmotového setrvačníku u verzí s manuální převodovkou.
Přeplňovaný benzínový čtyřválec je jedinou správnou volbou
Doporučit z pohonných jednotek lze naopak benzínový čtyřválec 1.8 Turbo. Jedná se o jeden z nejlepších motorů v této generaci Audi A4. Je lehký, pružný a má rozumnou spotřebu paliva. Při dobrém servisu může být spolehlivý. Po koupi je však důležité prověřit stav olejové vany a sacího koše olejového čerpadla, protože tento motor může trpět nadměrnou spotřebou oleje. Auto bylo k dispozici jako sedan, kombi a také kabriolet.
U toho se pak mohou přidávat technické problémy s mechanismem stahování střechy. I když Audi A4 třetí generace může nabídnout vysokou kvalitu a pohodlí, je důležité prověřit historii servisu a případné známé problémy před nákupem. Správná údržba a včasná výměna oleje mohou výrazně prodloužit životnost vozidla a minimalizovat riziko drahých oprav.
Vysoký nájezd nemusí být důvodem auto nekoupit
V případě koupě nesprávného kusu se novopečený majitel vydá ze značného množství peněz. Aktuálně je na trhu na německém prodejním serveru široká nabídka. Nicméně s námi doporučovaným motorem už tak pestrá škála k výběru není. Jedno z nabízených Audi A4 je 1.8 T S-line s výkonem 163 koní v karoserii sedan. Jistě, je to pouze pětikvalt. A je z roku 2007 a má najeto 264 538 km.
To není právě málo a znát je to zejména na opotřebení čalounění, hlavici řadící páky. Zvenku na první pohled auto nevypadá, že má takový nájezd. Ale zdání může klamat. Za cenu v přepočtu 110 000 Kč se to může zdát jako výhodná nabídka, ovšem může se prodražit. Zájemce snadno přeplatí auto na servisu jednou tolik během prvních pár měsíců provozu. O samotný nájezd ani tak nejde, ale i tak by bylo asi lepší hledat jinde.