Proč zkušení řidiči při mytí auta používají ocet? Odpověď na tajemnou otázku má cenu 4 899 Kč

Ušetřit ročně velkou hromadu peněz mohou řidiči tím, že budou hledat možnosti v kuchyni. Platit drahé služby netřeba.

i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
                   

Ďábel se skrývá v detailech, a to platí i o oblasti motorismu. Přesněji řečeno péče o automobil. Právě detaily rozhodují o tom, jestli automobil vypadá dobře, v daném případě čistě a umytě. Bez ohledu na to, jak je karoserie lesklá, špinavá kola pokrytá nežádoucími usazeninami kazí celý dojem z jinak čistého vozu. To samé platí po chromované díly. V kontrastu s umytou karoserií jsou zašpiněné a nelesklé díly z chromu výraznou pihou na kráse.

Profesionální myčka je drahá, řidiči mohou ušetřit tisíce

Zkušení řidiči to chápou, a proto mají vždy v zásobě několik lahví obyčejného octa. Je to levný prostředek za pár korun, efekt má cenu milionu. A úspora několika tisíc korun. Ať si kdo říká, co chce, vzhled vozu je velmi důležitý. Auto musí přitahovat pozornost a líbit se. Především svému majiteli. Ale nejde jen o estetický dojem, správně ošetřené a umyté auto nepodléhá tak rychle nežádoucím destruktivním vlivům jako stroj pokrytý solí, bahnem, špínou, rzí či mastnotou.

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě

Je obecně známé, že ani ta nejdražší profesionální kartáčová myčka nedokáže odstranit všechny následky běžné jízdy. Existuje však jednoduchý a velmi levný způsob, který umožňuje dosáhnout dobrého efektu v garáži nebo i při mytí na ulici. Například výfukové potrubí zčernalé od nečistot a sazí, tento nános žádná vysokotlaká myčka jen tak sama nesmyje. Je potřeba speciální prostředek, který špinavý plak jak odstraní, tak v případě chromu rozzáří.

Levný tip na to, jak rychle zacelit praskliny: Samozvaní opraváři doporučují mazat auto česnekem

V autoservisu řeknou, že je potřeba díl sundat, vyleštit, zrestaurovat. „To je pravda,“ říká expert na servis evropských a japonských aut pan Pavlíček, „ovšem od jednoho zákazníka jsem zaslechl zvláštní tip na čistění kuchyňskou surovinou.“ Ve skutečnosti by mělo být vše mnohem jednodušší. Problém by měl vyřešit obyčejný ocet, který se prodává v každém obchodě s potravinami. Pro aplikaci stačí skutečně velmi málo, kromě samotné lahve s kyselou potravinářskou ingrediencí jen kus látky.

Mechanik ocet nedoporučuje. Účinek lze ale připustit

Postup je jednoduchý, stačí napustit textilii octem a přiložit na konkrétní zasažené místo. Poté už jen chvíli počkat. „Podle kutilských rad zhruba několik minut,“ říká automechanik. Čeká se, než kyselé prostředí odvede svou práci a rozpustí špínu. Pak nastoupí „těžká“ ruční námaha, je zapotřebí chrom řádně vyčistit a vyleštit. Jako zázrakem chrom znovu odráží světlo a leskne se. Stejného efektu lze dosáhnout u ráfků kol.

Umýt, utřít, přiložit obklad z kusu látky namočené v silném roztoku octa. Pak počkat deset minut a zbytky otřít šikovným pohybem ruky. Mělo by být hotovo. Z hlediska účinnosti není ocet o nic horší než drahý čistič. Anebo kompletní mycí režim v ruční myčce, který stojí běžně i 4 899 Kč. Za rok tak může motorista ušetřit desítky tisíc korun. Před zahájením regeneračních procedur je třeba myslet na to, že ocet je aromatická věc. Je lepší jej používat venku.

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě

V uzavřených prostorech může jeho štiplavý odér vyvolat až dráždivou reakci organismu. Nutno použít při práci s octem gumové rukavice, možná respirátor a ochranné brýle. A je také sporná věc ohledně vlivu octa na různé materiály. Expert použití octa nedoporučuje. A pokud už, navrhuje po aplikaci octa auto řádně umýt vodou a ošetřit nějakým konzervačním prostředkem.

Galerie

Další 3 fotografie
Další 3 fotografie

Jak auto myjete vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
93 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články