Plastové kryty v motorovém prostoru mají svou jasnou funkci. Přesto je někteří řidiči odmontovávají.
Každý kilogram se počítá! Jsou řidiči, kteří chápou jako cestu za vyšší dynamikou a nižší spotřebou je co nejmenší hmotnost auta. A tak jsou schopni demontovat cokoli, co není pro jízdu či provoz vozu životně důležité. A třeba také koupit autobaterii, na které ušetří několik kilo, byť by stála 25 000 Kč. Úspora hmotnosti ale není důvodem k demontáži krytu motoru, ten váží několik pouhých dekagramů, podstat je jiná.
Domácí kutilové neztrácejí čas
Auto, které jezdí bez krytu motoru, je pravděpodobně v péči člověka, který si většinu věcí na autě opravuje sám. Velmi často se noří s klíči k motoru, a tak nepotřebuje pokaždé demontovat plastový kryt. Tem má s největší pravděpodobností uskladněný doma v garáži, a namontuje ho až v okamžiku, kdy bude auto prodávat. Jiný důvod zde s největší pravděpodobností není.
Proč je pod kapotou kryt motoru?
Pro někoho jde možná o estetický prvek, jiný člověk se raději pokochá pohledem na odhalený motor, zejména u agregátů s vyšším počtem válců. Funkce je ochranná. Plastový kryt motoru brání nečistotám, aby se z vnějšku dostávaly přímo k motoru a k částem náchylným na degradaci. U prémiových značek pak může jít i o určitou „prezentaci,“ zejména je-li kryt vyveden v karbonovém dekoru.