Někteří řidiči vozí s sebou v autě potravinářskou fólii. Ostatní jim závidí, když zjistí pravý důvod

Jak se dá použít potravinářská fólie v autě? Překvapivě existuje řada situací, kdy se může hodit.

i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
                   

Míchání různých kultur, sportovních disciplín či zvířecích druhů většinou nefunguje. Stejně tak v mnoha ohledech nejsou kompatibilní světy gastronomie a aut. Obvykle nelze použít kuchyňské pomůcky v autě a naopak, na 5W-40 si doma hranolky smažit nebudete. Výjimky ale existují a jednou z nich je potravinářská fólie. Má specifické vlastnosti, a tak moc praktické využití, že ji motoristé zahrnuli do své „povinné“ výbavy.

Obalit potravinářskou fólií lze cokoli, i výstražný trojúhelník

Potravinářská fólie může pomoci těm řidičům, kterým vadí zvuky od předmětů volně ložených v autě. Stačí je obalit fólií a ťukání, klepání a chrastění zmizí. Na druhou stranu, lékárnička zabalená do fólie sice nevydává žádné zvuky, ale dostat se do ní rychle přes fólii nelze. Takže pozor. Větší smysl dává používání fólie z kuchyně jako prevence proti zamrzání čelního skla. V zimě řidiči natahují kus fólie na noc přes čelní sklo. Ráno ji odstraní spolu s námrazou a mají čistý výhled. 

iZdroj fotografie: Martin Sedláček

Někteří řidiči balí do „frešovací“ fólie pneumatiky, když přezouvají a sundanou sadu ukládají k odpočinku. Gumy jsou tak chráněné před prachem a nečistotami. Otázkou je ochrana proti vlhkosti, ta se může dostat dovnitř, pokud není obalení dokonalé. A je otázkou degradace materiálu, co dělají pneumatiky bez přístupu vzduchu? Existují zdroje, které varují před „zapařením“ obutí. Pozitivum? Fólie na gumách zabrání mírnému mechanickému poškození.

Návleky na špinavé boty je lepší nevyrábět

Spíše komicky může působit fígl praktikovaný v nejvýchodnější části Evropy. Tam doporučují, aby řidiči, kteří mají čistý vnitřek vozu a nechtějí si ho ušpinit při špatném počasí, obalovali své boty potravinářskou fólií. Blátem či kalužemi dojde řidič k autu a před nastoupením do vozu obal z bot odstraní. Na první pohled snadné a důmyslné řešení má podle nás několik slabých míst.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček

Tak třeba, v jaký okamžik přesně řidič sundá fólii, když sedí v sedačce, ale nohy má ještě venku z auta? Kam dá špinavou fólii, nechá ji barbarsky venku vedle vozu? A v neposlední řadě, nemá řidič po odstranění fólie špinavé ruce? Větší logiku dává obalování sedaček při přepravě velkých zavazadel, zejména kusů nábytku. Než řidič naloží třeba skříňku, aplikuje na sedačky zezadu potravinářskou fólii.

Při mytí motoru je fólie nedocenitelná

Jednodušším postupem by se zdálo být obalení samotného okusu nábytku. Může být, pokud zábal nezhorší manipulaci s velkým či těžkým předmětem. Z potravinářské fólie se zamotáním několika vrstev může vytvořit improvizované tažné lano či vlečné oko. Potravinářskou fólií lze také připevnit třeba zavazadlo na střešní zahrádku nebo zafixovat náklad na přívěsný vozík. 

iZdroj fotografie: Dacia

Nezpochybnitelnou roli hraje role fólie při mytí, dojde-li na motor. Snadno a rychle se dá to, co nemá být zasaženo vodou či vlhkostí, zejména baterie, obalit a ochránit. Ochrannou funkci má fólie, pokud je natažena přes střechu či kapotu při parkování pod stromem. Verzí je mezi stromy natažená fólie jako přístřešek. Auto je „pod plachtou“ chráněno proti padajícím šiškám, větvičkám, ptačím exkrementům nebo pryskyřici.  

Galerie

Další 3 fotografie
Další 3 fotografie

Používáte vy potravinářskou fólii?

Zdroj: MyMechanic
Diskuze Vstoupit do diskuze
60 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články