Jak utratit peníze v Rusku, když mimo tamní trh nelze moc nakupovat? Možností je luxusní SUV ryze protekční ruské značky.
Bohatí Rusové mají díky evropským i globálním sankcím problém utrácet své peníze, koupit si Rolls-Royce nebo Bentley nebylo pro Ivana s ropným vrtem nikdy těžší. Je tady ale domácí možnost, a to v podobě automobilky, která byla původně určená pouze pro ruské vládní činitele. Značka vyhrazená kdysi pouze pro vyvolené teď rozšířila svou nabídku o luxusní SUV.
Co má chudák Rus s miliony na kontě dělat?
Ruská značka Aurus nabízela dosud dvě varianty jednoho vozu. Model Senat fungoval jako klasický sedan, a také jako prodloužená limuzína. Ideální dopravní prostředek pro šíleného prezidenta, který si myslí, že je car. Třetí do portfolia bylo uvedeno luxusní SUV. Tím Aurus míří, jak je naznačeno v titulku, proti německým koncernům zastupujícím výše zmíněně luxusní značky.
BMW má pod křídly Rolls-Royce a Volkswagen zase Bentley, a právě Cullinan a Bentayga jsou vozy, které má Komendant, jak se luxusní SUV jmenuje, na ruském trhu zastoupit. Mimochodem jméno si vůz vypůjčil od jedné z věží ikonického Kremlu. Což je pro zbytek neruského světa informace podstatná asi tak, jako kolik je právě na Sibiři sněhu. Komendant sdílí s ostatními modely základní designové prvky, až na výjimky v detailech.
Auto sdílí mnoho prvků se zbytek modelové řady
Totožný je Komendant se zbytkem prodejní škály v kabině, míněno volant, čalounění, tlačítka. Se sourozenci má identickou konstrukční platformu, je však kompaktnější. S délkou 5380 mm je o 252 mm kratší než sedan, rozvorem 3100 mm ztrácí o 200 mm. Naopak je vyšší, logicky svou podstatou.
Výška Komendantu je větší o 131 mm. Standardní světlá výška je 230 mm a hmotnost vozu je 3235 kg. Nabídka modelu by měla zahrnovat dvě různé specifikace, jednu konvenční s pětimístným interiérem a druhou čtyřmístnou, s elektricky dělenými zadními sedadly. Stejná napříč modelovou řadou je hybridní pohonná soustava. Ta se skládá z 4,4litrového benzinového agregátu V8 biturbo s výkonem 598 koní a točivým momentem 880 Nm.
Rusko vede hybridní válku, hybridní je i pohon
Nestačí? Dalších 38 koní, respektive 63 koní v dočasném maximu, přidává synchronní elektromotor integrovaný do devítistupňové automatické převodovky. Šestnáctiampérová baterie je umístěna nad zadní nápravu. Hnací síla jde na všechna poháněná kola. Podvozek by měl být nastavitelný, s pneumatickým odpružením.
Jak moc je či není Komendant konkurencí pro luxusní SUV od Rollsu a Bentley je otázkou, dá se předpokládat, že své peníze nikdo mimo Rusko za toto auto nedá. Pravděpodobně to asi nebude ani možné z legislativních důvodů. Nicméně pro představu, cena za toto auto je v přepočtu z rublu na naši měnu asi 13,4 milionu Kč.