Proč řidiči lepí na přední sedadlo barevnou elektrikářskou pásku? Neuhodnete, přitom je to zlepšovák roku

Náklady se blíží nule, ale ušetřit to může spoustu času. Zejména ve firemních flotilách, správci by měli dávat pozor.

i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz
Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií
                   

Pokud máte, co já vím, Mercedes třídy S v plné výbavě, řešit toto nemusíte. Stejně tak je zde výjimka pro ty řidiče, kteří nikdy a za žádnou cenu nepůjčují nikomu auto. Nebo nenechávají řídit nikoho jiného. Jde o nastavování sedaček, to můžu prozradit hned na začátku. Takže pokud jsem zmínil namátkou eskový Mercedes, tak to platí pro všechny řidiče s auty, která mají polohovatelná sedadla s pamětí.

Jednoduchý fígl může ušetřit spoustu času, a to opakovaně

Říká se, že se nelze poučit z chyb jiných lidí, ale co se týče využití úspěchů jiných, to je zcela jiná kapitola. S postupem času je „znovuobjevení kola“ složitějším, ale i teď se dá inspirovat tím, co funguje jinde. Dobře, Coca-Colu asi nikde znovu jen tak nenapodobí a šlapat na paty Netflixu se člověku, co se rozhodne sdílet filmy, asi taky nepodaří. Ale přijmout za své drobnosti, které fungují jinde, to není nic proti ničemu. Internet a jeho široké možnosti umožňují najít řešení i těch nejsložitějších problémů pomocí jednoduchých a improvizovaných metod.

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz

Zvláště v oblasti zlepšení každodenního života a pohodlí jsou možnosti téměř nekonečné. Jedním z příkladů, jenž dokazuje toto tvrzení, je automobil a jeho provoz. Ačkoliv existuje mnoho důvodů, proč říci, že „by to mohlo být lepší“, a tyto důvody jsou často oprávněné, máme možnost vylepšovat a přizpůsobovat přístup, péči a servis našeho auta podle vlastních potřeb, často bez nutnosti jakýchkoli investic.

Ojetá auta za dobrou cenu, která vynikají svou spolehlivostí? Zkušený mechanik vybral 6 vhodných adeptů

Pravidelné a předepsané intervaly jsou jedna věc, cokoli, co chceme udělat pro auto navíc, věc druhá. Přiznávám, že člověk je obecně tvor relativně líný. Nebo pohodlný, ať nejsem tak kritický. A pokud může jednu věc vyřešit stisknutím pouhého tlačítka, udělá to. Raději, než aby se hýbal, něco řešil. Je přirozené, že technologie typu „stiskněte ovladač a dosáhněte výsledku“ jsou příjemnější a technologicky vyspělejší než „manuální práce“. Pokud ale potřebujete jen výsledek a nemůžete jej dosáhnout jednoduchými a dostupnými procesy, jde to i jinak.

Kousek lepicí pásky za korunu dvacet a je vystaráno na roky

Řekněme třeba „mechanickými metodami“. Jedním z takových praktických řešení je označení polohy řidičova sedadla pomocí barevné elektrikářské pásky. Sedadla řidičů s paměťovou funkcí jsou v prémiových vozech běžná, ale ne každý má takovou možnost, zejména u levnějších aut. Takto vybavená sedadla si pamatují několik různých poloh. To je velmi užitečné, když vozidlo používá více řidičů. U některých aut se podobně nastavují i zpětná zrcátka nebo volant, ale hlavní pozornost bývá upřena vždy na sedadlo. 

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz

Všechny automobily umožňují posouvat přední sedadla dopředu a dozadu a měnit sklon opěradla. Tato nastavení se mění, když za volant usedne jiný řidič. A tak začíná zdlouhavý proces obnovy nastavení, kterému by se dalo předejít jednoduchým trikem. Stačí předem označit polohu opěradla vzhledem k sedadlu a polohu spodní části vzhledem ke kolejnicím. Použití barevné elektrikářské pásky je velmi jednoduché, dva proužky rozdělené na polovinu zvládnou tuto úlohu perfektně. Nastavíte, nalepíte a můžete používat po celý zbytek života automobilu. Hotovo dvacet.

Pruhy mohou mít různé barvy a velikosti podle vašeho vkusu, ale jejich funkčnost zůstává stejná. Dva kousky elektrické pásky nestojí téměř nic, a přesto poskytují stejnou funkčnost jako drahá paměťová sedadla v prémiových autech. Tento jednoduchý trik funguje, jde o efektivní improvizované řešení. Sedadla s pamětí nastavení to mají dané a řidiči jednoduché. Stačí sednout, naprogramovat, respektive uložit si své nastavení, pak si je opětovně vyvolat.

Firemní flotila tímto může odstranit neustálé nastavování aut

Moderní auta umí poznat řidiče třeba podle klíče nebo mobilního telefonu, ta úplně nová to zvládnou jen prostřednictvím kamer. Nastavení vozu se pak aktualizuje podle daného motoristy. V praxi to znamená, že každý řidič může mít své vlastní nastavení sedadla uložené. To je možné obzvláště v rodinách, kde je nevelký počet lidí. Sedadla umí obvykle tři různá nastavení. Ale co když se jedná třeba o firmu, kde jedno vozidlo používá více lidí?

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz

Místo toho, aby každý řidič musel pokaždé znovu nastavovat sedadlo podle svých preferencí, stačí se podívat na označení a rychle se vrátit k optimálnímu nastavení. A pokud je tady třeba dvacet lidí, tak se dá vše řešit různými odlišnými barvami lepicí pásky. Nastavím si sedačku, a pokud je tam už značka, pamatuji si její barvu. Pokud ne, udělám si novou značku, jinou barvou pásky. Můj názor na věc? Jasně, funguje to. Nevypadá to možná příliš esteticky, ale kdo by to ve firemním autě řešil? A navíc to není nevratné řešení. Před prodejem auta stačí pásku opatrně strhnout a zbytky lepidla odstranit technickým benzínem. 

Galerie

Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií

Je tohle dobrý trik?

Diskuze Vstoupit do diskuze
115 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články