Nová Škoda je senzací, jaká se objeví jednou za 130 let. Změní všechno

Nová Škoda je senzací, jaká se objeví jednou za 130 let. Má všechno, o čem Češi snili. Lepší auto už nevyrobí

Nové auto od mladoboleslavské značky vypadá fantasticky a lidé ho budou milovat. Co ale řeknou Češi na tu cenu?

Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
                   

Nová Škoda. Dvě slova, která vždy rezonují nejen mezi automobilovými nadšenci, ale i mezi těmi, kteří auta vnímají spíše jako prostředek k přesunu z bodu A do bodu B. Protože Škoda jako naše tuzemská značka je vždy vnímána tak nějak jinak. Češi jsou na ni citliví, je to prostě národní poklad. Bez ohledu na to, že už dávno dostala česká značka německou injekci. Přiznám se, že i já to tak mám. Nemám škodovku, nikdy jsem ji nevlastnil. Když nebudu řešit první auto z roku 1977, které s moderními modely nemá de facto nic společného. Ale mám značku rád.

Automobilka Škoda mění svůj název. S novým jménem chce zasáhnout světové trhy

Víc už člověk chtít nemůže. SUV, čtyřkolka, kufr a je to Škoda

Je tady tedy nové auto a tím je navíc SUV. A SUVčka mají Češi rádi. Tentokrát nejde jen o další facelift nebo drobnou evoluci stávajícího modelu. Tohle je něco úplně jiného. Škoda letos slaví 130. narozeniny a Kodiaq RS je více než jen připomínkou toho, jak dobrá auta Škoda dělá. Je to dárek pro všechny příznivce značky, auto, které opravdu možná dorazí jednou za (víc jak) sto let. Nebo to vnímáte odlišně? Pokud ano, budu moc rád za komentáře pod článkem. Zejména pokud si myslíte, že přelomovým modelem značky bylo něco jiného. Škoda tedy umí překvapit.

i

Pořádně. Jen aby to bylo překvapení příjemné, ale to už je asi jasné, že ano. Začnu designem. Už na první pohled je jasné, že nová škodovka není jen dalším vozem, který zapadne do šedi parkovišť. Nízká, široká a agresivní silueta okamžitě přitahuje pozornost. Přední maska, jež kombinuje moderní LED technologie s tradičními prvky značky, působí sebevědomě a futuristicky zároveň. A co zadní partie? Ty jsou jednoduše řečeno mistrovské.

1 100 kilometrů se Škodou Kodiaq RS: Největší test, jaký jsem doposud udělal

Ostré linie, dynamické proporce a světelný podpis, který si nespletete s žádnou jinou značkou. Ano, Škoda se rozhodla jít cestou kombinující eleganci s odvahou. A výsledek? Auto, jež si zamilujete na první pohled. Nebo na druhý, pokud jste zarytý fanoušek konzervativního designu. Mluvím teď tak nějak optikou marketingu, předpokladu prodejnosti. Osobně nevím, jestli se mi nový model Škody líbí. Spíše ne, ale to je obecně můj soukromý problém s moderními auty. Interiér je kapitola sama o sobě. Zapomeňte na tvrdé plasty a nudné tvary. Nová Škoda přináší revoluci i uvnitř. Dominantou je obrovský dotykový displej.

Dvojité přední svícení se nemusí líbit každému, jako u Octavie

Nejenže skvěle vypadá, ale také nabízí intuitivní ovládání. A co materiály? Ty jsou na úrovni, kterou bychom ještě před pár lety hledali spíše u prémiových značek. Měkké povrchy, precizní zpracování a detaily, jež potěší oko i hmat. A co prostor? Ten je tradičně štědrý. Ať už sedíte vpředu, nebo vzadu, vždy máte dostatek místa na nohy, hlavu i ramena. Kufr? Ten je samozřejmě obrovský. Protože Škoda to tak má, ví, že zákazníci to tak chtějí. Spotřeba a kufr. To je mantra českého zákazníka. A nejenom českého.

iZdroj fotografie: Škoda

Při tom, jak sleduji i evropské weby, vnímám, že jsou z nového českého SUV fascinování třeba v Polsku. Pod kapotou se skrývá to, co dělá z nové škodovky skutečnou senzaci. A teď nemluvím jen o výkonu, i když ten rozhodně stojí za zmínku. Mluvím o technologii, která posouvá hranice toho, co jsme od této značky zvyklí očekávat. Není třeba se bát, že to je jen a pouze elektrické auto. Jsou tady hybridní pohony, ale i tradiční spalovací motory – to vše v kombinaci s nejmodernějšími technologiemi, jež zajišťují nízkou spotřebu, vysoký výkon a minimální emise.

Verze RS si drží benzínový čtyřválec s turbem a pohonem 4×4

Byť zanedlouho se tohle všechno asi změní a i tento model bude v další generaci už jen bzučet. Ale to se ještě uvidí. Jízdní vlastnosti? Ty jsou podle prvních dojmů na špičkové úrovni. Auto je stabilní, pohodlné a zároveň zábavné. A to je kombinace, kterou ocení každý řidič, ať už jezdí po městě, nebo po dálnici. Ano, je zde řada „jednoduše chytrých“ prvků tak, jak to Škoda dělá už roky.

iZdroj fotografie: Škoda

Deštník schovaný ve dveřích, integrovaný trychtýř pro dolévání kapaliny ostřikovačů či ochrana hran dveří, plus řada dalších vychytávek a úložných prostorů. A teď k ceně. Ano, to je otázka, která zajímá asi každého. Kolik si Škoda za novinku účtuje? Stačí se podívat na web značky a hned v úvodu je uvedena cena 995 000 Kč. Nicméně pozor, to je takzvaná cena „od“, a navíc to není za verzi RS. U eresa už se bavíme o částce o půl milionu vyšší.

Spotřeba pod devět litrů je na papíře lákavá, realita bude vyšší

Za 2.0 TSI s výkonem 195 kW (teď jsem tedy poradil pohonnou jednotku a její potenciál) a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Samozřejmostí je pohon všech čtyř kol. Spotřeba? Podle katalogu 8,2 l/100 km, ale víte, jak to je. To jsem ale odbočil od ceny. Ta začíná na 1 485 000 Kč. Lze ji ale zvednout a za chvíli si řekneme kam až. Když jsem si začal hrát v konfigurátoru, přidal jsme si třeba třetí řadu sedadel za 22 000 Kč.

iZdroj fotografie: Škoda

To není ten nejdražší prvek příplatkové výbavy, jen chci říct, že lze mít i sedmimístnou verzi. To panoramatické okno za 40 000 Kč je dražší. Po chvíli klikání jsem se přehoupl přes milion a půl a skončil na výsledné částce 1 685 216 Kč. Pořád ale ještě bylo co vybírat, záruka a přeplacený servis, a jsem na 1 853 216 Kč. Je to hodně, nebo málo? To už je asi na každém, samozřejmě že pokud člověk začne vybírat třeba u Dacie, řeší jiné ceny. Ale také jinou úroveň. 

Galerie

Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií

Líbí se vám?

Zdroj: Škoda
Diskuze Vstoupit do diskuze
122 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články
TOPlist