Řidič, který nechce stát na každém semaforu na brzdivém pedálu, nemusí. Stačí když má v autě Auto-Hold, ví, jak jej zapnout a jak používat.
S elektronikou v autě je to jako s ohněm. Pro někoho je to dobrý sluha, ale zlý pán. V tom smyslu, že pokud elektronika omezuje řidiče, „mluví“ mu do řízení, aktivně tahá za volant, není to nic příjemného. Naopak komfortní funkce a asistenty, které reálně řidičům pomáhají, jsou obvykle oceňované. U některých elektronických funkcí je pak běžné to, že o nich řidiči mnohdy ani neví.
Některé funkce jsou pro řidiče skryté. Neúmyslně
Nejde o vyloženě skryté funkce, jen někteří řidiči nečtou návod, neví, co znamenají tlačítka a piktogramy na nich. Řečnickou otázkou je, zda je zapotřebí mít nohu na brzdě, když řidič zastaví na křižovatce. Ne nutně, Auto Hold znají majitelé automobilů s automatickou převodovkou, ale i řada motoristů s vozy s manuálním řazením. Ne každý ovšem ví, jak systém aktivovat a používat.
Zmíněn byl výraz Auto Hold, ale to je jen jeden z obchodních názvů zařízení, které je obecně nazývané hill-holder. Jde o systém, který po zastavení drží brzdy v aktivním režimu a stabilizuje automobil. Dokud se spojka nedostane do záběru. Tím je usnadněn rozjezd do kopce, na místě nemusí řidič stát na brzdě. Historie patentu sahá do třicátých let dvacátého století, poprvé byl systém použit v roce 1936 ve Studebakeru President.
Nejde o žádnou novinku, v autech je už desítky let
Pak se systém rozšířil do dalších značek a modelů. Ve třicátých až padesátých letech bylo možné některé americké automobily osadit dodatečně tímto brzdným zařízením. Dnes je u moderních automobilek, ve vyšších modelových řadách, tento systém téměř nedílnou součástí výbavy. A to pod různými názvy, kromě Auto Hold, Hill-holder lze také najít označení Hill-start assist nebo Hill-start assist control či Hill-hold control.
Hill-holder je poměrně obvyklý u vozů s automatickou převodovkou. U těch je nutné, pro zastavení a stání, aby řidič tlačil na brzdový pedál. A to i když auto stojí na rovině a samovolně gravitací by nejelo. Komfortní systém tuto nutnost odstraňuje. Jak systém Auto-hold či Hill-holder aktivovat? Pro spuštění systému obvykle stačí silněji sešlápnout brzdu.
Stačí aktivovat, a pak jen šlapat na brzdu a plyn
Pak dojde k zablokování kol. Noha pak může jít z pedálů pryč a řidič netrpí svalovým napětím. Někdy je nutné aktivovat systém zmáčknutím tlačítka a pak pracovat s pedálem. Systém automaticky uvolní brzdy, jakmile se řidič rozhodne šlápnout na plyn a s autem se rozjede. Stejné řešení funguje i při stání do kopce, důvod je nasnadě, příjemnější a plynulejší rozjed do kopce.
Při akceleraci do kopce zase danou funkci ocení řidiči aut s manuální převodovkou. Nemusejí mít strach, že auto couvne dozadu, že řidič přílišně zatíží spojku nebo ji dokonce připálí. Podmínkou je, aby automobil byl vybavenou funkcí elektronické parkovací brzdy. Ne každý automobil s elektronickou parkovací brzdou však funkcí Hill-holder disponuje.