Nové 7místné „SUV“ z Japonska chce sestřelit Dacii Jogger. Vypadá stejně, ale stojí o dost méně

Dacia s Joggerem není evidentně jediná, kdo nabízí sedmimístné „oplastované“ kombi. Suzuki má však v nabídce i automat, a stojí méně.

i Zdroj fotografie: Suzuki
                   

Velká, prostorná kombi jedou evidentně na vítězné vlně. A navíc to nejsou úplně klasická kombi ve stylu například našeho Superbu Combi. Auto, o kterém dnes píšeme se až nápadně podobá Dacii Jogger, jde tedy spíše o jakýsi hybrid mezi MPV a kombi. U toho prvního s nižší a u toho druhého naopak se zvýšenou střechou. Oběma je ale společný bohatý vnitřní prostor a možnost obsazení až sedmi osobami. Co se zásadně liší, je cena. A o dost.

Kříženci tří kategorií dohromady

Kromě MPV a kombi se tato auta „kříží“ ještě s jednou kategorií: a sice dnes tak módními SUV. Pravda, oproti nim nemají pohon čtyř kol a na jakékoli terénní hrátky opravdu nejsou stavěná, nicméně oplastování blatníků a nárazníků (a s nimi přicházející nezbytná „outdoorová“ image) spolu se zvýšenou světlou výškou umožní pasažérům dostat se například po polní cestě ke vzdálené chatě. Podle úspěchu Joggeru to evidentně funguje.

iZdroj fotografie: Suzuki

Ostatně Dacia si nad štosem objednávek právě tohoto modelu jen libuje. Jako už poněkolikáté se jí i s tímto modelem povedl „jackpot“ a dokonale se trefila do potřeb zákazníků. Zatímco jiné automobilky (i ty koncernové) se snaží zákazníky „ohromit“ velkými displeji (a žádnými tlačítky), Dacia na to šla přesně naopak. Uděláme pěkné auto, ale jedině za podmínky, že bude co nejjednodušší. A to se také přesně stalo. A zákazníci? „Super, tohle přesně chceme!“.

Jednoduchost jako recept na úspěch?

A jednoduché je i Suzuki Ertiga. Ostatně aby ne, když je stejně jako Swift postavené na platformě HEARTECT. Ertiga však menšího sourozence překonává rozměry: při rozvoru 2,74 m měří na délku 4,4 m, pod kapotou má přitom čtyřválec 1,5 litru/105 koní. Aktuální facelift nahradil původní čtyřstupňový manuál důstojnějším pětistupňovým, případně šestistupňovou automatikou. Dynamické tsunami tedy asi čekat nemůžeme, při hmotnosti pouhých 1135 kg ale vyloženě líné Suzuki také nebude.

Přepracovaný interiér má v čele novou elektroniku se 7palcovým displejem infotainmentu. Vůz je nabízen ve třech stupních výbavy, z nichž každá má standardně airbagy, dětské pojistky, ABS a EBD, nechybí ani nezbytné Android Auto a Apple CarPlay. Přepracovaná příď pak dodává nezbytný „SUV look“. Nejzajímavější na celém autě je jeho cena: v přepočtu 230 tis. základní verze a 350 tis. v plné výbavě. Tam už jsme Joggeru popravdě na dohled. S jednou výjimkou: Suzuki zatím o dovozu Ertigy do Evropy neuvažuje. Škoda, při podobných cenách by nouzi o zákazníky neměl.

Brali byste další vozy podobné Joggeru nebo Suzuki Ertiga?

Zdroj: Suzuki
Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články