Levné rodinné kombi s velkým kufrem a poctivým motorem: Našli jsme zapomenutý klenot českých autobazarů

Zvenku není nijak nápadné, pod kapotou má ale tohle ojeté auto skvělý motor. A ano, má dostatečně velký zavazadlový prostor.

i Zdroj fotografie: Ojetinypodlupou.cz
i Zdroj fotografie: Ojetinypodlupou.cz
i Zdroj fotografie: Ojetinypodlupou.cz
i Zdroj fotografie: Ojetinypodlupou.cz
i Zdroj fotografie: Ojetinypodlupou.cz
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Toyota Auris druhé generace byla na trhu mezi lety 2012 až 2019. Je populární volbou na trhu ojetých vozidel pro ty, kteří hledají spolehlivé auto s nízkými náklady na provoz. Pro mě je to model, na který bych si asi jen tak nevzpomněl. Ale to je chyba. Je to opravdu dobré auto. Pamatuju si ho jako nové, když jsem ho testoval. A mohu ho doporučit jako ojetinu. Japonská automobilka Toyota je známá svou pečlivou výrobou a kvalitou zpracování, což se u tohoto modelu jasně projevuje.

Původně to byla Corolla, pak se změnil název, ale kvalita zůstala

Auris je nástupcem modelu Corolla a přináší modernější design, vyspělejší technologie a několik variant pohonných jednotek, včetně oblíbené hybridní verze. Vzhledem k pověsti Toyoty, která je spojována se spolehlivostí a dlouhou životností, je Auris druhé generace často vnímán jako vůz, který může nabídnout klid a minimální problémy. Nedá mi to, abych nezmínil název. Pamatuju si, když Toyota přišla právě s Aurisem.

iZdroj fotografie: Ojetinypodlupou.cz

De facto opustila roky prověřený až ikonický název Corolla. Původně to byl dost propadák. Myslím si, že ten, kdo rozhodl o změně názvu, musel být v automobilce tehdy doslova na pranýři. Ale jak říkám, jde o název, neopodstatněná auta, které je fakt dobré. Uživatelé ocení především praktičnost tohoto vozu, ten nabízí dostatečný prostor jak pro pasažéry, tak pro zavazadla.

Interiér je jednoduše, ale funkčně navržen, což některým může připadat strohé, ale jiné zase potěší, že zde není mnoho zbytečných „moderních“ prvků, které by mohly být potenciálním zdrojem problémů. Zpracování materiálů je obecně velmi dobré, přesto se někteří majitelé zmiňují o drobných skřípavých zvucích, zejména po letech používání. Pod kapotou Auris nabízí jak benzínové, tak naftové motory a samozřejmě hybridní variantu, která je velmi vyhledávaná pro svůj úsporný provoz a klidný chod.

4 kvalitní ojeté motory, které jsou k neutahání

Benzinové motory zahrnují základní 1,33litr. Ten je sice úsporný, ale někteří jej považují za poddimenzovaný, zejména pokud plánujete plně naložené auto nebo časté jízdy po dálnici. Silnější varianty jako 1,6litrový čtyřválec nebo přeplňovaný 1,2litr nabízejí lepší dynamiku, i když spotřeba je zde logicky o něco vyšší. Naftové jednotky byly původně od Toyoty. Ale v pozdějších letech spolupráce s BMW přinesla do nabídky dieselové motory od německé značky. To s sebou přineslo zlepšení v otázce výkonu a spotřeby, ale také obavy ohledně nákladů na servis.

Není třeba se bát, servisní náklady nejsou nijak vysoké

Největší pozornost si podle mě zaslouží hybridní verze. Je mojí oblíbenou volbou pro městský provoz. Kombinace benzinového motoru a elektromotoru přináší nejen nízkou spotřebu, ale i nižší emise, což je v dnešní době stále důležitější. Hybridní systém Toyoty je jedním z nejspolehlivějších na trhu, což potvrzují i majitelé, kteří s těmito vozy najeli stovky tisíc kilometrů bez větších problémů. Výhodou hybridu je také automatická převodovka.

iZdroj fotografie: Ojetinypodlupou.cz

Ta přináší pohodlí při jízdě ve městě a celkově tichý chod, kdy se často pohybujete pouze na elektrický pohon. Co se týče jízdních vlastností, Auris je naladěn na komfort spíš než na sportovní zážitky. Řízení je příjemné a snadno ovladatelné, ocení to zejména ti, kteří auto používají pro každodenní dojíždění nebo delší cesty. Podvozek dobře tlumí nerovnosti, ale sportovní nadšenci mohou považovat jeho jízdní vlastnosti za příliš „měkké“.

Pro sportovní řidiče tohle auto není. Ale to ani nemá být

Celkově je však Auris velmi dobře uzpůsoben běžnému provozu, kde poskytuje dostatečný komfort i jistotu. Z hlediska spolehlivosti Toyota Auris druhé generace získává kladné hodnocení. Samozřejmě jako u každého vozu se najdou slabší stránky. U benzinových motorů je občas zmiňován vyšší úbytek oleje u starších kusů, zejména u verzí s vyšším počtem najetých kilometrů. U naftových motorů od BMW může dojít k problémům s filtrem pevných částic (DPF), což je běžný jev u dieselových aut používaných převážně v městském provozu.

iZdroj fotografie: Ojetinypodlupou.cz

Hybridní systém obecně nevyžaduje častý servis, ale baterie má omezenou životnost, i když Toyota poskytuje prodlouženou záruku na baterii, což je velkou výhodou. Výtka? Nebude to na kufr, ten je dostatečně velký. Ale spíše na vzhled. Nějak mě neurazí, ale že bych se za autem otočil a že by mě pohled na něj zahřál u srdce, to ne. Ale uznávám, tohle auto je o praktičnosti, ne o emocích, designu a vzhledu. Důležitější věcí je dostupnost náhradních dílů a cena servisu. Toyota je známá tím, že náhradní díly nejsou přehnaně drahé a většina mechaniků si s jejich opravou poradí.

To je velké plus pro ty, kteří hledají cenově dostupný provoz i po záruce. Pokud jde o hybridní verzi, specializované servisy Toyoty nabízejí poměrně dostupný servis hybridních systémů. Toyota Auris druhé generace představuje velmi dobrou volbu pro ty, kteří hledají spolehlivý a úsporný vůz. Jeho design je možná pro někoho příliš konzervativní, ale v tomto případě platí, že nejde jen o vzhled, ale především o funkčnost a praktičnost. Já dávám palec nahoru.

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Líbí se vám?

Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články