Žádné displeje ani asistenty, jen poctivá tlačítka. Toyota za 236 638 Kč je hit roku. V Česku by mohla být bestseller

Jak levné auto může být? Máme důkaz, že není problém koupit zbrusu nové auto za cenu, která nestačí ani na velkou motorku.

i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
i Zdroj fotografie: Toyota
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Před pár lety jsem řešil, že bych chtěl koupit nové auto. Parametry byly jasné. SUV, pohon všech kol, silný benzínový motor, který by ale uměl jezdit i s nižší spotřebou. Sedmimístné auto, ideálně s velkým kufrem, kde se dají zadní sedačky složit do roviny. Značka? Mimo ty, které nemám rád, takže ne Hyundai, čínské vozy a podobně. Našel jsem to auto. Navíc u značky, která je doslova moje srdeční záležitost. Subaru.

Subaru má u nás dobrá auta, ale mimo ČR ještě lepší

Model Ascent nabízí tohle všechno. Přeplňovaný benzínový motor, velký prostor, pohon všech kol, výbavu širokou jak české lány v dobách normalizace. A za skvělou cenu. Auto se dá jako nové pořídit pod milion Kč. V přepočtu. Je to totiž automobil pro USA a k nám se nedováží. Což je přesně ten problém. Skutečně, tohle je auto, které je pro mne ideální. Nemá jedinou vadu, má všechno, co bych chtěl, ale koupit si ho oficiálně nemohu.

iZdroj fotografie: Zdro fotografie: Subaru

Podobně je to i s jinými automobily, teď jsem v rámci svého podnikání, kterému se věnuji při práci redaktora, potřeboval jednoduché auto, jímž bych na místo zakázky (realizujeme úpravy aut a detailing) odvezl mechaniky plus díly, přípravky, saponáty a techniku. Nemusím na to mít nutně auto vyšperkované a plné moderní technologie. Jasně, je tady Dacia, ale ta mi, bez urážky, ve vztahu k movitým zákazníkům nepřijde úplně vhodná.

Škoda vytvořila nový pick-up. Je to konkurence pro trh v USA? Češi se zamilovali a chtějí auto na chalupy, šílenství nemá obdoby

To Toyota, to je jiná věc. A ano, je tady auto, které by se mi do krámu hodilo. Toyota ProBox je přesně to auto, které bych si představil, když někdo řekne, že chce něco jednoduchého, co nebude otravovat moderními technologiemi. Jen to pojede. Žádné dotykové obrazovky, žádné složité menu, žádné asistenty, které se vás snaží „přechytračit“. Nic, co by se mohlo rozbít. Jen čistá, nekomplikovaná jízda. A to všechno za cenu, která člověka nezruinuje. Auto vyjde na 240 tisíc korun. V přepočtu, jak asi tušíte.

Kola, volant, klimatizace, sedačky a velký kufr, víc nepotřebujete

Ani tento automobil se u nás nedá oficiálně koupit, do České republiky se nedováží. Přitom je to auto, které si může dovolit i každý obyčejný člověk. Nabízí přesně to, co mnozí hledají, jednoduchost a spolehlivost. Je to jako indické škodovky, také za pár set tisíc korun. Se vším, co člověk k životu potřebuje, bez zbytečných příkras. Design? No, řekněme, že krása je subjektivní. Toyota ProBox není krásná, vypadá jako krabice na kolech, což je vlastně její největší přednost. Díky jednoduché konstrukci máte skvělý výhled z vozu a maximální praktičnost.

iZdroj fotografie: Zdro fotografie: Toyota

Žádné zbytečné kudrlinky, jen čistá funkčnost. A co kola? Plechová. Ale kdo by to řešil, když jde o auto, které má sloužit, a ne oslňovat. Uvnitř vás čeká interiér, jenž by mohl být klidně z přelomu tisíciletí. Žádné dotykové obrazovky, žádné přehnané technologie. Místo toho tu najdete držák na mobil, jeden USB konektor a klimatizaci. Ano, klimatizace je tady luxus. Rychloměr a jednoduchý displej palubního počítače. A volant bez ovladačů.

Cena je neuvěřitelná, u nás by tohle auto stálo půl milionu

Prostě volant. Sedadla ve druhé řadě? Jednoduchá, ale funkční. To je vše. Žádné zbytečnosti, jen to, co opravdu potřebujete. Až překvapivá je celkem široká nabídka pohonných jednotek. Pod kapotou máte na výběr hned tři motorizace. Základem je atmosférický čtyřválec o objemu 1,3 litru s výkonem 70 kW. Pokud chcete něco silnějšího, je tu benzinová jedna-pětka s výkonem 80 kW. A pro ty, kteří chtějí být ekologičtí, je tu i hybridní verze. Všechny motory jsou spárovány s bezstupňovou automatickou převodovkou.

iZdroj fotografie: Toyota

Můžete si vybrat mezi pohonem předních nebo všech kol. A teď to nejlepší – cena. Na japonském trhu začíná ProBox na částce v přepočtu zhruba 236 638 Kč. Za tolik peněž u nás nové auto nekoupíte, to je cena ojeté Octavie v provinčním autobazaru. Pro české příznivce velkých kufrů a víkendového cestování na venkov by tohle bylo určitě vítané auto. Nebo pro řemeslníky. Mně je z toho smutno. Další důkaz, jak jsme ochuzováni o auta, jež se k nám nemají šanci dostat. A jak moc platíme za vozy, které tady u nás jsou. Chtělo by to změnu.

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Chtěli byste tohle auto?

Zdroj: Toyota
Diskuze Vstoupit do diskuze
112 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články