Tříletý chlapec na videu se pokusil driftovat v tátovo Ferrari s výkonem 1000 koní

Malý kluk za volantem auta, to je samo o sobě k pozastavení. A malý kluk za volantem Ferrari, navíc se snahou jezdit bokem, to už se jen tak nevidí.

i Zdroj fotografie: VeyronBuga / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Pro rodiče je jejich ratolest obvykle tím nejlepším, nejkrásnějším a nejšikovnějším dítětem na světě. I kdyby tomu ve skutečnosti mělo být objektivně jinak. Ne každý malý chlapec se narodí jako Wolfgang Amadeus Mozart a hraje na klavír v pěti letech lépe než kdokoli jiný. Přesto ale rodiče vidí ve svém potomkovi génia a mistra, povětšinou v oboru, který oni sami chtěli, ale nedokázali ovládnout.

Malé děti obvykle neumějí řídit auto, natož supersport

Výjimkou potvrzující pravidlo by mohl být tříletý Zayn Sofuoglu z Turecka. Miluje kouř. Ne kouření, ale kouř od spálených pneumatik, a co na tom, že je tak malý, že bez pomoci a dodatečného vybavení nedosáhne na volant auta. Nejeden nadšenec do aut už možná viděl klip, jak klučina řídí červené Ferrari SF90 po motokárové dráze. Přestože pomalu a v klidném tempu, i tak nutně musel udělat patřičný dojem.

iZdroj fotografie: Ferrari

Ve svém nejnovějším videu, které se objevilo na Instagramu, však koně pod kapotou rozhodně nešetřil. Naopak práskl pěkně opratěmi, malý Sofuoglu, se rozjel a jen protáčel zadní kola a pálil pneumatiky. Musel být připoutaný k dětské sedačce Cybex, která je kotvena na hnědé kožené sportovní sedačce Ferrari SF90 Stradale s opěradlem z uhlíkových vláken. I pedály jsou mimo akční rádius malého klučiny. Když děcko šlape pravou nohu, je to na speciálně upravený pedál plynu.

1 000 koní není pro malé kluka děsivou porcí výkonu

Ferrari SF90 Stradale je ve výrobě od roku 2019, jde o plug-in hybridní pohon spojený s dvakrát přeplňovaným benzínovým osmiválcem. Na každém předním kole je jeden elektromotor, třetí jednotka je na převodovce. Výkon spalovacího motoru je 769 koní, výkon elektrické soustavy je 162 kW. Kombinovaný potenciál vozu je pak drtivých 1 000 koní. Stroj zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy, na 200 km/h doletí za 6,7 sekundy.

Maximálkou je rychlost 340 km/h. Samozřejmě je jisté, že honit supersport smykem na úzkých okreskách někde na horách je jiná liga. A že vytočit volant do rejdu a šlápnout na plyn, zejména s monstrózním výkonem, je snadné. Ale ne pro tříletého kluka, lze předpokládat, že toto by devět z deseti děcek nezvládlo.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Zayn Sofuoğlu🇹🇷🇳🇱🇩🇿 (@zaynsofuoglu)

V čem je tedy Zaynovo tajemství? Možná v genech, jeho otcem je totiž Kenan Sofuoglu, bývalý motocyklový závodník, který má na svém kontě pět titulů mistra světa. Evidentně se potatil, mezi jeho další kousky patří bláznivé dovádění na silničních a terénních motorkách, včetně šestiválcové Hondy Goldwing. Skákání v terénní bugině, jízda na dvoukolové čtyřkolce a zábava na vodním skútr. Možná že o tomhle klukovi, až se legálně posadí za volant či řídítka, ještě uslyšíme.

Jak se vám kluk ve Ferrari líbí?

Diskuze Vstoupit do diskuze
131 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články