Svět se asi definitivně zbláznil. Nově představený model od Škoda stojí 1,5 milionu Kč. Konkurenční VW „jen“ 1,25 milionu Kč

Základní cena může být necelých půl milionu, ovšem stačí se utrhnout s příplatky a je to. Za „obyčejné“ auto zaplatíte přes milion.

i Zdroj fotografie: Volkswagen, Škoda
                   

Škoda představila nedávno nový Superb, před krátkou dobou se také objevil modernizovaný Volkswagen Golf. Ceník u VW je zatím hodně okleštěný, vrcholné specifikace ještě přibydou. Dá se čekat, že se na vrcholu nabídky objeví jako tradičně GTI. Určitě, pokud Golf slaví padesátiny. Tak bez GTI by to ani nešlo. Naopak se dá očekávat i nějaká speciální limitka ve stylu 50th Anniversary. Co ale bude v nabídce chybět, je GTD.

Limitované edice jsou obvykle dražší, ale do té má L&K daleko

Podle všeho se faceliftovaný Golf v této variantě už neobjeví. GTD byla možná pro neinformovanou skupinu fanoušků naftová varianta GTI, ale úplně přesné to není. GTDčko nemělo, respektive nemá (ještě se dá koupit) tak plně sportovní výbavu jako GTI. Třeba chytrý diferenciál vpředu. I když GTD nabízel (tedy stále ještě nabízí, v závislosti na aktuální nabídce u prodejců) robustní výkon 200 koní a točivý moment 400 Nm, není to sportovní vůz jako GTI. GTD je spíše velmi rychlý společník na každý den i dlouhé cesty, ve sportovním kabátě.

iZdroj fotografie: Volkswagen, Škoda

Než sportovec připravený podávat výkony na ostrých a klikatých drahách. Je třeba zmínit, že GTD není vyspekulované auto, které by reagovalo na někdejší zájem o motory TDI. Nejde o žádnou marketingovou novinku uměle vytvořenou narychlo v kanceláři nudícího se manažera. GTD tady je už čtyři dekády. Od jedničkového Golfu. Je to tak. Ano, dá se koupit, a to je důvod, proč o něm dnes píšeme.

Levná čínská auta jsou lež: Nejdražší model si hraje na Rolls-Royce a stojí 20 milionů Kč. Přestože vypadá jako Trabant

Pokud ještě jsou skladové zásoby, pak je GTD jako nové ještě na prodej. Až skladovky dojdou, stane se GTD jako nový vůz minulostí. Zajímavá je u GTD cena. Ta začíná nad milionem korun, což může být pro některé zájemce oproti jiným verzím překvapivě vysoká částka. Je to vysoká částka, subjektivně i objektivně. A může být i vyšší. S příplatky klidně přes 1,2 milionu Kč. Za Volkswagen Golf. To je vážně hodně. I když je za tuhle cenu opravdu „hodně auta“.

Cena je asi ten největší rozhodovací parametr u každého auta

Abychom se ale podívali pro udržení rovnováhy světa a dodržení principu jin jang na druhou stranu nabídky, je tu Golf Life 1,0 TSI 6G za akční cenu 490 000 Kč. I to je záznam z „výprodeje“, i zde mluvíme, tak jako u GTD, o Golfu před faceliftem. Nový Golf po faceliftu startuje na částce 554 900 Kč. Škoda Superb umí to samé. Tedy „být drahá“. Škoda Superb přišla na trh s novou generací, která nabízí širokou škálu motorizací. A to včetně vrcholového benzinového modelu s pohonem všech kol a výkonem 265 koní.

iZdroj fotografie: Volkswagen

Tato verze je k dispozici ve výbavě Selection začínající na 1 125 000 Kč. Ovšem je tady ještě špičková výbava Laurin & Klement a ta začíná na 1 325 000 Kč. To pořád nemusí být finální částka. Jde ji nafouknout příplatkovými doplňky, stačí klikat v ceníku příplatkové výbavy. Je libo metalický lak, devatenáctipalcové disky s antracitovém provedením, střešní okno nebo elektricky sklopné tažné zařízení? K tomu nějaké další doplňky do kufru, servisní balíček navrch a cena se přehoupne přes částku 1,5 milionu Kč.

iZdroj fotografie: Volkswagen

Je to hodně, nebo málo za Škodu? Za pár korun nad 1,5 milionem už čeká na zákazníky Mercedes Benz třídy E. Nebude ukázkou přepychové výbavy a pod kapotou nebude vrcholný benzínový motor jako u Superbu. Ale bude to Mercedes. Aby bylo zřejmé, nejde o to nějak dehonestovat Škodu. Spíše to máme jako zajímavost, že za jedny peníze lze koupit auta z různých tříd i „vrstev“. A že pro každého má za jedny peníze smysl něco úplně jiného.

Je přes milion Kč za Golfa a Superb hodně?

Diskuze Vstoupit do diskuze
82 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články