Koncern chce posílit svou pozici na trhu a rozhodl se pro radikální krok. Prostředkem je koupě známé značky a kompletně nové prototypy.
Německá společnost uvádí na trh značku Scout. Tou chce údajně v USA zasáhnout část segmentu s elektromobily, zaměřenou hlavně na elektrické offroady. VW tak míří do sektoru, kterému aktuálně kralují Ford s GM. A do kterého se dere Hummer se svými ekologicky cílenými teréňáky.
V první vlně dorazí dva zástupci
Podle dostupných zdrojů by Scout neměl být nejdražším zástupcem v kategorii, Volkswagen chce prodávat terénní SUV v přepočtu za milion korun. Automobilka chce také zaplnit místo ve třídě pod plnohodnotným Fordem F-150 Lightning nebo Chevroletem Silverado EV.
Stojí za zmínku, že tato vozidla nejsou navržena pro použití osvědčené platformy MEB. Místo Spekuluje se o tom, jak by první dva modely mohly vypadat. Převezmou údajně čisté, krabicovité proporce, dostanou masivní terénní pneumatiky a pokoří značnou světlou výšku. Absence tradiční hnací soustavy umožňuje velmi krátké převisy, s výjimkou prodlouženého nákladového prostoru pick-upu.
Očekávání jsou značná, zadarmo to nebude
Podle dostupných informací se nová vozidla objeví v roce 2026. Volkswagen má na vytvoření nové značky utratit rozpočet zhruba 2,4 miliardy korun. Plány jsou součástí širšího cíle VW zdvojnásobit svůj podíl na americkém trhu s elektrickými vozidly a stát se do roku 2025 nejprodávanějším výrobcem elektromobilů na světě.
Volkswagen získal práva na jméno Scout v loňském roce. Toto jméno se objevilo již dříve na sérii off-roadů vyrobených dnes již neexistujícím International Harvester v 80. letech 20. století. Zda se objeví Scout i v jiných regionech než USA nelze vyloučit, potvrzený není zatím žádný další výskyt mimo americkou půdu.