Měnit pravidelně koberečky v autě je důležité. Při zanedbané hygieně hrozí zdravotní potíže řidiče i posádky, a poškození auta samotného.
Čistota automobilu není jen otázkou vzhledu, jde o zdraví. To, že někdo jezdí s ptačím trusem na kapotě a špinavým zadním oknem není vizitkou stoprocentní péče, o zdraví řidiče a posádky ale nejde. Snad „jen“ o bezpečnost spojenou s výhledem kolem auta. Ovšem čistota v kabině už podstatná je a zanedbaná hygiena v interiéru ohrožuje všechny cestující.
Měnit koberce je třeba jako letní a zimní pneumatiky
Na podzim a v zimě by měli řidiči myslet na to, že je třeba do auta nainstalovat gumové koberečky, ty textilní na sezónu uložit. A naopak, po zimě seriózní motorista vyexpeduje gumové koberečky do sklepa, vhodná je i suchá garáž. V autě by od jara do podzimu měly fungovat klasické koberce. A důvod je více než jednoduchý.
Na podzim a v zimě slouží gumové koberce k zachycování bahna, vody, sněhu a ledu. Tedy nečistot s vysokým obsahem vody. Nánosy ulpívají na gumových podlážkách, ty pak musí řidič jednou za čas vyjmout a vyčistit. Na jaře by neměl provozovatel automobilu otálet s čištěním, a měl by gumové koberečky řidič zcela vyndat, vyčistit a uložit
Páchnoucí auto je odporné. Těžko se prodá
Pokud tak neučiní, riskuje, že vlhkost pod nimi způsobí vznik hniloby. Dojde k poškození čalounění na podlaze. A také ke vzniku plísní, které mohou být nebezpečné a toxické. Toto vše navíc může zapáchat, což také není příjemné. Navíc při prodeji auta se plísně a hniloby, nedej bože zápachu špatně zbavuje. Od hniloby čalounění je blízko ke korozi kovových podlahových dílů.
Klasické textilní koberce slouží k zachycování prachu. Ten, s příchodem suchého počasí, ohrožuje naše dýchací cesty. K tomu jsou tady pyly a další alergeny, které se mohou dostat do auta a které na gumových podlážkách nezachytíte. Běžnou praxí by mělo být pravidelné luxování, tepování koberečků a čištění od prachu. Řidič tím předejde dlouhodobým zdravotním potížím.