Vyplatí se ještě kupovat ojeté či nové naftové auto? Ano, ale pouze za nekompromisních podmínek

Vyplatí se v dnešní době ještě kupovat diesel? Naftové auto se vyplatí, musí být ale nové nebo málo ojeté.

i Zdroj fotografie: Volkswagen
                   

Dieselové motory v poslední době ztrácejí na popularitě, to však neznamená, že nemá smysl je kupovat. Koupit si turbodiesel dává smysl, ovšem je třeba pečlivě vybírat. Pokud diesel, tak ideálně ve zbrusu novém autě. Nejprve je třeba spočítat si, jestli se vám auto vzhledem k pořizovací ceně vyplatí, za jak dlouho se vám investice vrátí s ohledem na nájezd. Ten, kdo jezdí jednou za týden 200 km na chatu a zpět by neměl o naftě přemýšlet, a jít do benzínu. 

Nafta dává smysl v novém autě

První dva roky platí obecná garance na nové auto. Takže zhruba 100 000 až 150 000 km pokryje možné potíže záruka. Vše, co se rozbije, prodejce či autorizovaný servis zdarma vymění. Opraví. Samozřejmě mimo spotřební zboží a to, co rozbijete. Obecně vzato, většina problémů bude vyřešena. 

iZdroj fotografie: Volkswagen

Pokud se rozhodnete pro ojetý vůz s dieselem, je věc komplikovanější. V takovém případě byste měli v rámci rozpočtu hledat auto s co nejnižším nájezdem kilometrů. Na trhu jsou samozřejmě vozy se stočenými tachometry i ty, které najezdily jen symbolický počet kilometrů, v porovnání s průměrem jsou dražší. Doporučujeme hledat to nejdražší, myšleno nejméně ojeté auto, Ale ani to nedává záruku, že bude vše v pořádku.

Ojetý diesel nekupujte bez kontroly!

Co u naftové ojetiny zkontrolovat? To, co u každého auta z druhé ruky. Je třeba prověřit původ auta, projít servisní knihu, faktury, prověřit si auto online na některém obvyklém komerčním serveru podle VIN. Jako u každé bazarovky musí proběhnout kontrola karoserie, ohledání bouraných či lakovaných dílů. Testovací jízda by měla odhalit potíže na podvozku, brzdách, v řízení. Připojit auto na diagnostiku. Vše ideálně ve spolupráci se spřáteleným mechanikem.

i

U naftového auta je nutné nepodcenit diagnostikování potíží se vstřikováním, stanovit míru zanesení filtru pevných částic DPF nebo FAP. Vyplatí se, pokud je, tak zjistit stav dvouhmotového setrvačníku, prověřit turbodmychadlo. Doporučujeme také věnovat pozornost EGR ventilu a netěsnostem. Nafta byla dočasně díky válce na Ukrajině dražší než benzín, ale to se opět změnilo. Naftové auto se vyplatí. Tomu, kdo jezdí dálky a ocení nízkou spotřebu. A kdo si koupí takový vůz, který nebude od počátku ve špatném stavu.

Co vy, preferujete benzín bebo diesel?

Zdroj: MyMechanic
Diskuze Vstoupit do diskuze
55 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články