Jak bez pomoci dostat zapadlé auto z bahna se 100% úspěšností: Stačí na to 2 věci, které jsou určitě vždy po ruce

Jak dostat auto zapadlé do bahna ven pomocí tyče a provázku? Jde to, jen je třeba počítat se škodami na kolech a karoserii.

i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Rad a tipů, jak dostat zapadlé auto ven z pasti, je celá řada. Čím jednodušší způsob, tím lepší. Podle zákona schválnosti člověk většinou zapadne, když je sám a nemá sebou žádné potřebné pomůcky. Toto je způsob, jak dostat auto ven z bahna pomocí věcí, které má pravděpodobně každý vždy po ruce nebo je může najít v nejbližším okolí. 

Fyzika je věda, která pomáhá v běžném životě

Nejde o nic světoborného, vlastně by měl tento princip napadnout každého, kdo zvládl fyziku základní školy. Jedná se o využití jednoduchého stroje, kterým je páka. S využitím primitivního kotvení a jednoduché páky lze dostat z bahna téměř jakékoli auto. Je třeba ovšem zmínit, že jde o velmi hrubý, nesofistikovaný způsob, při kterém může dojít k poškození disků či karoserie.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Na našich fotografiích je znázorněno pouze schematicky, o co jde, ale popravdě, proces jako takový jsme nerealizovali, na to se můžete podívat na videu níže. Jde o to, že trik může poškodit disk nebo blatník. Nebo i obojí. Jakákoli dostatečně pevná páka se přidělá čímkoli, co vydrží tah, ke kolu. A otáčením kol při decentním dávkování plynu se pákou vytáhne auto z bahna. Na videu je vidět offroad, který má lemy disků posazené mimo úroveň karoserie. Takže pohybující se páčidlo neodírá karoserii. U většiny autu tomu bude jinak a páka bude dřít plechy.

Klacek a hadr nebo drát lze najít obvykle kdekoli

Postup by šel shrnout do několika jednoduchých bodů. Pokud auto zapadne do bahna, prvním krokem je najít vhodnou páku. Může to být tyč od heveru. Silná větev, která leží někde nedaleko. Kus trubky. Stará násada od lopaty. Cokoli, co je dostatečně dlouhé a pevné. Řidič páku připevní ke kolu na hnané nápravě. Pokud podmínky a materiál dovolí, ideálně by měla být takto osazená obě kola. 

iZdroj fotografie: Martin Sedláček

Přidělat páku na kolo lze také mnoha rozličnými způsoby. Záleží na tom, co je po ruce. Připevňovací pásky. Potravinářská fólie. Staré oblečení. Tažné lano. Páka se pak připevní k diskům tak, aby optimálně procházela osou otáčení kola. U některých disků to není technicky možné. Jde o kola s třemi paprsky nebo naopak o plná kola, jaké měly například staré Mercedesy.

Hrozí poškození auta, praktikuje se jen jde-li o život

Spojení by mělo být co nejpevnější. Když jsou páky připevněné k oběma kolům, sedne řidič do auta, zařadí buď jedničku nebo zpátečku, podle situace, a pomalu začne popojíždět. Znovu musíme zmínit, že jde o opravdu „survival“ řešení, ke kterému by se měl uchýlit člověk jen když hrozí, že by zemřel v divočině hlady nebo se stal obětí dravé zvěře. Pokud lze zavolat odtahovku, která do hodiny přijede a auto vyzvedne, není se o čem bavit.

Pod plynem se začnou točit kola a s nimi i páky. Ty se budou zakusovat do bahna a země a auto z měkké pasti vysvobodí. Během pohybu hrozí uvolnění tyčí, to, že se odřou disky. Že dojde k odření či pomačkání plechů. Nejde o trik, který by měl být zkoušen jen tak ze zvědavosti nebo pro zábavu. Pouze pokud už není jiné řešení a hrozí škody na zdraví či ohrožení života, je dobré vědět, že se dá takto auto z bahna dostat. 

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Znáte jiný snadný způsob, jak dostat auto z bahna?

Zdroj: MyMechanic
Diskuze Vstoupit do diskuze
76 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články