Jak bezchybně nastartovat auto? Autoškola prý správný postup neučí, každý řidič by ho ale měl znát

Jak správně nastartovat automobil? Podle jedné skupiny odborníků s pauzou, podle druhé skupiny bez pauzy.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Otázka, jak správně startovat auto, by se mohla na první pohled jevit jako bezpředmětná vzhledem k jednoduchosti startovací procedury. U některých strojů, těch moderních, s bezklíčovým přístupem a automatikou je postup daný. Nelze jinak, než sešlápnout brzdový pedál a stisknout startovací tlačítko. Co ale u vozů starších, vybavených klasickým zapalováním s „analogickým“ klíčem?

Na otočení klíčkem se nedá nic zkazit. Nebo ano?

Mezi motoristy koluje ohledně startování mýtus.  Zkušený řidič prý startuje tak, že sedne do auta, vsune klíček do zámku zapalování a pootočí do první polohy. Počká pár vteřin a pak teprve otočí klíčem do maxima a motor nastartuje. V určitých motoristických kruzích je toto považováno dokonce za znak profesionality a cokoli jiného, „obyčejné“ startování na jedno otočení, je odsuzováno jako začátečnické. Jaká je tedy pravda a kdo dělá chybu?

iZdroj fotografie: Depositphotos

Expert podle mýtu udělá při otočení klíčem pauzu, počká v první poloze, dokud nezhasnou rozsvícené kontrolky na přístrojové desce. A také neodezní veškeré zvuky, které s oživením systému auta zazní. Typické bzučení, cvakání relátek, spínání kontaktů. Během krátkého mezičasu se probudí k životu palivový systém, připraví se na spuštění pohonné jednotky. 

Funguje to! Ale jen u velmi starých automobilů

Díky časové prodlevě je prý zajištěna správná distribuce paliva a optimální funkčnost systému. Ti řidiči, kteří toto praktikují, hovoří o racionálním a střízlivém přístupu, který se neučí v autoškole, ale řidiči se zkušenostmi ho znají.  Postup má zaručovat správné fungování, a také prodloužení bezporuchovosti palivového systému. Co říkají na tento postup automobiloví skeptici?

iZdroj fotografie: Depositphotos

Oponenti metody tvrdí, že takový přístup možná funguje a je vhodný, ale pouze pro staré automobily s karburátorem. U moderních vozů s elektronikou a řídícími jednotkami není takové startování potřeba. Nelze prý takto předcházet problémům, postup startování s pauzou nemá na trvanlivost komponent vliv. A pokud se vyskytnou potíže s chodem palivového čerpadla, není jiná možnost než oprava nebo výměna za nové.

Jak startujete auto vy?

Zdroj: MyMechanic
Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články