Měření rychlosti několikrát za sebou je past na řidiče. Stačí jedním pražským tunelem projet pod plynem a motorista přijde o papíry.
Tunelový komplex Blanka je už roky nedílnou součástí dopravního systému hlavního města. Je osvěžující vědět, že se dá Praha z jedné strany objet a řidič se nemusí prokousávat centrem. Tedy pokud nejsou tunely ucpané kolonami. Což je pravidelně každý všední den ráno a pak zase odpoledne. Jinak řečeno, tunelem se dá relativně plynule projet dopoledne a v noci. Tunelový komplex je vybaven měřením rychlosti.
Měření rychlosti v tunelu je nepříjemné, zejména pokud to jede
Dokonce takzvaným „chytrým“ radarem, který reaguje na to, jak se mění maximální povolená rychlost na světelných tabulích. Obvykle se dá jet v tunelu 70 km/h. Ovšem jakmile zhoustne provoz nebo se stane nehoda, je rychlost snížena na 50 km/h. A radar toto reflektuje a ihned měří aktuální jízdní tempo. Problém tedy mají řidič, kteří ví, že se dá jezdit v Blance sedmdesátkou, a nevšimnou si snížení rychlosti.
Pak se jim může snadno stát, že přijdou o řidičské oprávnění, ještě než z tunelu vyjedou. Jak je to možné? Od nového roku platí nové bodové hodnocení v rámci bodového systému. Nově jsou udělovány 2 či 4 body za méně závažné přestupky a 6 trestných bodů za nejhorší prohřešky. Za překročení rychlosti v obci o 40 km/h (50 km/h mimo obec) a více je to tedy 6 bodů. Čtyři body dostane jako trest řidič za překročení rychlosti o 20 km/h v obci (30 km/h mimo obec) a více.
Za méně závažné přestupky lze očekávat přidělení 2 bodů. Patří mezi ně překročení rychlosti o 10 km/h a více v obci nebo mimo ni. A matematika je jednoduchá. Pokud je 12 bodů limitních a je řidiči odebrán řidičský průkaz, pak stačí překročit v Blance rychlost jen dvakrát. Je to velice snadné. Pokud bylo původně, klidně i na začátku tunelu, povolených 70 km/h, pak je tam 50 km/h, stačí aby řidič jel stále stejně a má to za čtyři body na každém měření. Stačí přejet pod třemi radary a je to.
Vyplatí se být maximálně pozorný a udržet plyn na uzdě
Pokud by jel pak řidič třeba v noci, kdy je provoz v tunelu opravdu mírný, a jel na sedmdesátce 90 km/h, nečekaná padesátka ho připraví o řidičák hned po dvou průjezdech. Nikdo tím nechce lamentovat nad tím, že se tunelem nedá jezdit rychle. Ale 50 km/h, pokud není opravdu kolona, je tempo značně poddimenzované. A stává se, že „to jede“, ale na tabulích přesto svítí maximálka 50 km/h. Pak musí být řidiči skutečně trpěliví. Šlápnout na plyn a projet celý tunelový komplex stejnou rychlostí se rovná velkým problémům a několika pokutám.